آتش رقابت کاندیداهای ریاست جمهوری با “بنزین” شعله‌ور شد

هر کدام از دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری زمام امور در دولت چهاردهم را در دست بگیرد، برای اصلاح قیمت بنزین دست‌به‌کار خواهد شد؛ اما موضوع مهم، شیوه‌های اجرای این‌کار است.

به گزارش رصد انرژی ، با راه یابی “مسعود پزشکیان” و “سعید جلیلی” به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و پیش از آغاز مناظره مستقیم دو کاندیدا، در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور، اظهارات، نقدها به طرف مقابل، پاسخگویی و ارائه برنامه از سوی اعضای ستادهای انتخاباتی هر دو و همچنین طرفداران آنها به شکل گسترده آغاز شده است.

یکی از مباحثی که امروز بسیار در رسانه‌ها و به‌خصوص فضای مجازی مطرح شد، موضوع سرنوشت بنزین در دولت جهاردهم بود.

شروع این ماجرا به اظهارات روز گذشته علی عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد پزشکیان بازمی‌گردد که در سخنانی ابراز داشت: هر قیمتی که برای بنزین کارشناسی شود، خواهید دید که آن‌چنان با آرامش و همکاری مردم جا می‌افتد، بنزین، گازوئیل، برق و… که هم موجب رضایت مردم شود و هم موجب آبادانی کشور؛ ️اینها آزمون‌های مدیریتی است که آقای دکتر پزشکیان انجام خواهد داد و من این توان را در آقا مسعود می‌بینم.”

این اظهارات شروع انتقادات به نگاه دولت آینده پزشکیان به مسئله بنزین و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی بود، حتی برخی، فیلم اظهارات سه‌سال پیش پزشکیان در مورد قیمت بنزین را منتشر کردند و مدعی شدند که اگر این کاندیدا رئیس جمهور شود، بر اساس گفته‌های چند سال قبل خود، قیمت بنزین را به ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان خواهد رساند.

از سوی دیگر، طرفداران پزشکیان، از طرح موسوم به “طرح وان” جلیلی انتقاد کردند و گران‌سازی نرخ بنزین را حاصل اجرای چنین طرحی در دولت جلیلی دانستند.

آنچه مسلم است، هر کدام از این دو کاندیدا زمام امور در دولت چهاردهم را در دست بگیرد برای اصلاح قیمت بنزین دست‌به‌کار خواهد شد اما موضوع مهم، شیوه‌های اجرای این‌کار است.

به‌نظر می‌رسد در سال پایانی فعالیت دولت شهید رئیسی (دولت سیزدهم)، بر روی سه‌نرخی شدن بنزین تصمیم‌گیری شده بود و اجرای آن در همین دولت (پیش از مرداد ۱۴۰۴ و حتی در سال ۱۴۰۳) محتمل بود؛ اما شهادت ناگهانی و اسف‌بار رئیس جمهوری، این طرح را به محاق برد.

انتهای پیام/