صف‌های طولانی در برخی پمپ‌بنزین‌ها/ امشب شرایط عادی می‌شود؟

درحالی که شاهد صف‌های طولانی تقاضای بنزین در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت هستیم که در برخی پمپ بنزین‌های پرتردد، بسیاری از نازل‌ها در مدار بهره‌برداری نیست و همین مسئله موجب افزایش طول صف‌های سوخت‌گیری شده است.

به گزارش رصد انرژی ، صبح روز گذشته حوالی ساعت ۹:۴۰ بود که سامانه هوشمند سوخت کشور دچار حمله سایبری شد و ۶۰درصد جایگاه‌های عرضه سوخت دچار اختلال و توقف عرضه بنزین شدند.

اگرچه اعلام شد که ساعات پایانی شب گذشته تمامی جایگاه‌ها به مدار بهره برداری بازگشتند و تا این لحظه ۶۰درصد جایگاه‌ها نیز به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند، اما هنوز در بسیاری از جایگاه‌های عرضه بنزین، با صف‌های طویل سوخت‌گیری مواجه‌ایم.

یکی از دلایل ایجاد صف‌های طویل در پمپ‌بنزین‌ها عدم باور شرایط عادی توسط برخی از مردم است، به‌طوری که این قبیل از مراجعه‌کنندگان به جایگاه‌ها، ترس از افزایش قیمت بنزین دارند و یا به شایعاتی چون کمبود بنزین گوش سپرده‌اند و مراجعه بیش از نیاز آنها به جایگاه‌ها، یکی از دلایل طولانی شدن صف‌های سوخت‌گیری است.

یکی دیگر از دلایل طولانی شدن صف‌ها در پمپ بنزین‌ها، فعال نبودن همه ظرفیت جایگاه‌ها است، به‌طوری که در برخی جایگاه‌های پرتردد، حتی تا نیمی از ظرفیت جایگاه نیز در مدار بهره‌برداری نیست و نازل‌های متعددی از مدار خارج هستند و سوخت‌گیری در این قبیل جایگاه‌ها، با تعداد اندکی از نازل‌ها در حال انجام است.

جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگویی از عادی شدن شرایط سوخت‌گیری در تمامی جایگاه‌ها با کارت سوخت شخصی از امشب خبر داده و اعلام کرد: “هم‌اکنون ۶۰درصد جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت متصل هستند و تا امشب، تمامی جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت متصل می‌شوند و از امشب مردم می‌توانند سوخـت‌گیری با کارت سوخت شخصی در تمامی جایگاه‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/