گاز ادارات و صنایع چند استان کشور قطع شد

به‌دنبال عملیات خرابکارانه و انفجار در دو نقطه از خطوط لوله انتقال سراسری گاز کشور در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و فارس، گاز ادارات و صنایع 2 استان خراسان شمالی و زنجان تا اطلاع ثانوی قطع شد و در برخی استان‌ها نیز دستوراتی برای محدودسازی بیشتر گازرسانی به صنایع و ادارات صادر شده است.

به گزارش رصد انرژی ، عملیات خرابکارانه تروریستی بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) حوالی ساعت یک بامداد در دو نقطه شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر در استان فارس انجام شد که موجب قطعی گاز در بخش‌هایی از شهرستان‌های اطراف محل انفجارها شد.

سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در تشریح جزئیات انفجارهای رخ داده در شبکه سراسری گاز کشور در ساعات اولیه بامداد امروز اظهار داشت: این اقدام خرابکارانه تروریستی بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) حوالی ساعت یک بامداد در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز انجام شد که جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارت‌خانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.

وی افزود: با مدیریت شبکه گاز کشور موفق شدیم شبکه گاز را در همه شهرها و روستاها پایدار نگه داریم البته بخشی از روستاهای استان اصفهان که نزدیک این خط هستند اکنون دچار افت فشار و قطعی گاز هستند که با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، در حال تأمین سوخت مایع و گاز مایع (ال‌پی‌جی) برای مردم منطقه هستیم.

به دنبال بروز افت فشار در برخی نقاط شبکه سراسری گاز کشور و جلوگیری از تشدید آن و یا قطع گاز، در اقدامی پیشگیرانه، دستور قطع گاز ادارات و صنایع در ۲ استان کشور صادر شد.

از اینرو، استان‌های خراسان شمالی و زنجان تا اطلاع ثانوی با قطع گاز ادارات و صنایع مواجه‌اند. ممکن است در ساعات آینده به تعداد این استان‌ها افزوده شود. در برخی استان‌ها نیز دستوراتی برای محدودسازی بیشتر گازرسانی به صنایع و ادارات صادر شده است.

انتهای پیام/