مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با رصد انرژی:

ماراتن یک‌هفته‌ای تأمین بنزین/ چرا در شهرهای شمالی بنزین کم شد؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تنها در غرب مازندران و استان گیلان تعطیلی چند ساعته برخی جایگاه‌های عرضه بنزین را شاهد بودیم که دلیل آن هم علاوه بر افزایش مصرف بنزین، ماندن نفتکش‌ها در ترافیک عجیب و کم‌سابقه مبادی ورودی در دو روز گذشته بود.

کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با رصد انرژی اظهار داشت: روز گذشته مصرف بنزین در کشور به ۱۳۶ میلیون لیتر در روز رسید، روز چهارشنبه مصرف بنزین کشور ۱۲۴ میلیون لیتر، سه‌شنبه ۱۴۰ میلیون لیتر، دوشنبه ۱۳۲ میلیون لیتر ، یک شنبه ۱۳۷ میلیون لیتر و شنبه ۱۴۲ میلیون لیتر در روز بود.

وی افزود: در واقع بیشترین میزان مصرف روزانه بنزین در تابستان امسال در یک‌هفته اخیر اتفاق افتاد و این مسئله که یک‌هفته پشت سر هم و هر روز رکوردهای بالای مصرف بنزین به‌ثبت برسد، رخدادی بی‌سابقه بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه “با وجود رکوردشکنی روزانه و متوالی مصرف بنزین، به تقاضای بالای بنزین در سراسر کشور بدون مشکل پاسخ داده شد”، گفت: تنها در غرب مازندران و استان گیلان تعطیلی چند ساعته برخی جایگاه‌های عرضه بنزین را شاهد بودیم که دلیل آن هم علاوه بر مصرف بالای بنزین که موجب شد فروش برخی جایگاه‌ها نسبت به روزهای عادی چندبرابر شود، ماندن نفتکش‌های جاده‌ای در ترافیک عجیب و کم‌سابقه مبادی ورودی به شهرهای گیلان و غرب مازندران در دو روز گذشته بود.

وی ادامه داد: بلافاصله با رسیدن تانکرهایی که ۶ تا ۷ برابر شرایط عادی در ترافیک مانده بودند، به جایگاه‌هایی که چند ساعت با توقف عرضه مواجه شدند، این جایگاه‌ها به مدار برگشتند و به تمامی متقاضیان، بنزین عرضه شد و عرضه مستمر بنزین در تمامی جایگاه‌ها ادامه دارد.

ویس‌کرمی خاطرنشان کرد: مشکی در تأمین بنزین نداریم و امروز هم که بسیاری از مسافران از استان‌های مختلف، به‌ویژه استان‌های شمالی به شهرهای خود بازمی‌گردند، انتظار ترافیک، تردد بالای جاده‌ای و مصرف بالای بنزین را داریم که همکاران شرکت پخش در سراسر کشور در آمادگی کامل برای رصد و نظارت خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران بوده و جایگاه‌ها نیز به طور مستمر در حال عرضه بنزین به مردم هستند.

انتهای پیام/