افزایش ۷۳۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق بدون رشد مصرف سوخت

سخنگوی صنعت برق گفت: احداث حدود 7 هزار و 300 مگاوات نیروگاه بخار برای تکمیل نیروگاه‌های گازی و تبدیل آن‌ها به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در دست اقدام است.

به گزارش رصد انرژی ، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در بخش خانگی ایران به صورت ترکیبی از انرژی گاز و برق استفاده می‌شود گفت: هر گونه مقایسه میزان مصرف با سایر کشورها باید با مقیاس کلی انرژی صورت گیرد.

وی افزود: میزان مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۵ برابر ترکیه و ۲ برابر آمریکاست و سرانه مصرف انرژی در بخش خانگی ایران ۱.۶ برابر متوسط جهانی و به صورت کلی نیز شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط جهانی است.

️مدیرعامل توانیر در خصوص تامین مالی طرحهایی که قرار است در دولت چهاردهم برای آنها برنامه‌ریزی شود، گفت: طرح آنها در دست تهیه است‌؛ و تقریبا نهایی شده و الزامات و روش تامین مالی آن نیز در دست بررسی است که به‌زودی تدوین و سپس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ب️ه گفته وی، احداث حدود ۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه بخار برای تکمیل نیروگاه‌های گازی و تبدیل آن‌ها به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در دست اقدام است؛ همچنین احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر مدنظر است که در فاز اولیه حدود ۱۰هزار مگاوات پیش‌بینی و قرارداد این نیروگاه‌ها منعقد شده و فقط تامین مالی آنها از طریق صندوق توسعه ملی در دست پیگیری است.

م️دیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان این که در حوزه هوشمندسازی پیش‌بینی شده تا حدود ۹ میلیون کنتور هوشمند با اولویت پرمصرف‌ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: خرید کنتورهای هوشمند از طریق سامانه‌های ساتب و برق من برای هر یک از مشترکان امکان‌پذیر است و مشترک پول را به طور مستقیم به کنتورساز پرداخت می‌کند.

و️ی اضافه کرد: تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک رسیده و تقریبا بیش از ۱۰ درصد کنتورها هوشمند شده و بیش از ۶۰درصد مصرف برق کشور توسط کنتورهای هوشمند رصد و پایش می‌شود.

انتهای پیام/