روزی ۱۳ هزار نفر درخواست کارت سوخت جدید دارند
به گزارش رصد انرژی ، جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، در نشستی خبری اظهار داشت: هماکنون ۹۴ درصد مردم کمتر از ۱۶۰ لیتر در ماه مصرف بنزین دارند که این میزان با مجموع ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی پوشش داده میشود.
سالاری نسب در پاسخ بهسوالی مبنی بر احتمال افزایش نرخ بنزین، گفت: برای بنزین در دولت راهکارهای غیرقیمتی در دستور کار است و هیچ پیشنهاد قیمتی تاکنون در دولت مطرح نشده و هیچ پیشنهاد قیمتی نیز از ما نخواستهاند.
وی افزود: کاهش سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر و یا محدودیت ۴۰ لیتری هر نوبت سوختگیری در همین راستا بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تصریح کرد: قانونگذار به ما تکلیف کرده که در سال ۱۴۰۳ باید ۹۵ درصد سوختگیری در نفتگاز و ۹۰درصد سوختگیری در بنزین با کارت سوخت شخصی انجام شود که در این راستا در حال تلاش هستیم.
وی ادامه داد: هماکنون حدود ۶۷درصد سوختگیری با کارت سوخت شخصی در بنزین انجام میشود که باید این رقم به ۹۰درصد برسد.
سالارینسب دلیل تأخیر در بهرهبرداری از سامانه ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت را عدم ارائه اطلاعات لازم از سوی فراجا اعلام کرد و گفت: در طی هفته های اخیر این اطلاعات به سامانه وارد شده و از ابتدای خردادماه امکان ثبت درخواست کارت سوخت برای خودروهای نوشماره در این سامانه فراهم خواهد شد.
وی افزود: با بهرهبرداری از این سامانه، زمان صدور کارت سوخت به ۷ تا ۱۰ روز کاهش مییابد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی خاطرنشان کرد: هماکنون روزانه ۱۳ هزار ثبت درخواست کارت سوخت صورت میگیرد که برای این ۱۳ هزار درخواست، ۷۰ هزار تردد انجام میشود که با بهرهبرداری از سامانه ثبت آنلاین درخواستها، این میزان تردد به صفر میرسد.
سالارینسب وجود بارنامههای جعلی برای فروش خارج از سیستم سوخت را معضلی برای مدیریت عرضه سوخت دانست و گفت: با بهرهبرداری از سامانه تخصیص نفتگاز براساس اسناد حمل برخط، خودروهای گازوئیلسوز فقط میتوانند در مسیر ترددی که در بارنامه درج شده، امکان بهسوختگیری کنند و خارج از این مسیر، امکان استفاده از کارت سوخت خود را ندارند.
وی ادامه داد: پیشبینی میکنیم با بهرهبرداری از این سامانه که از خردادماه آغاز میشود، روزانه تا ۵ میلیون لیتر از انحراف نفتگاز جلوگیری شود.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0