آثار مثبت آبگیری سد چمشیر نمایان شد/ ارتقای کیفیت رودخانه و رشد کشاورزی

سخنگوی صنعت آب گفت: کیفیت آب رودخانه زهره در پایین‌دست سد چمشیر نسبت به قبل از آبگیری این سد، به‌طور محسوس افزایش یافته و وضعیت کشاورزی نیز در بهار و تابستان امسال نسبت به زمان مشابه سال‌های قبل، مطلوب‌تر بوده است.

به گزارش رصد انرژی ، فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب اظهار داشت: سد چمشیر از ابتدای آبگیری تا امروز بالغ بر ۹۰۰ میلیون مترمکعب ورودی داشته که با احتساب رهاسازی آب برای نیازهای زیست محیطی و کشاورزی، اکنون حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب در مخزن این سد ذخیره شده است.

وی افزود: آثار آبگیری سد چمشیر در پایین‌دست این سد بسیار مشهود است، به‌طوری که کیفیت آب رودخانه زهره در پایین‌دست سد نسبت به قبل از آبگیری این سد، به‌طور محسوس افزایش یافته و وضعیت کشاورزی نیز در بهار و تابستان امسال نسبت به زمان مشابه سال‌های قبل، مطلوب‌تر بوده است.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه “سد چمشیر مخزنی ۲٫۳ میلیارد مترمکعبی دارد”، گفت: این سد هم‌اکنون آمادگی کاملی برای مهار و ذخیره‌سازی سیلاب‌های احتمالی دارد که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، احتمال بروز سیلاب در این منطقه و در طول رودخانه زهره در سال جاری وجود دارد و با در مدار بهره برداری بودن سد چمشیر، نگرانی از بابت بروز سیلاب‌ها نیست.

انتهای پیام/