آغاز اجرای آزمایشی تخصیص سهمیه سوخت با کارت بانکی تا پایان تیر

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: طرح آزمایشی تخصیص سهمیه سوخت با کارت بانکی و براساس کد ملی، حداکثر تا پایان تیر آغاز می‌شود تا کارت‌های سوخت فعلی حذف شوند.

به گزارش رصد انرژی ، محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت اظهار داشت: در طرح ساماندهی کارت‌های مجاری عرضه بر اساس قانونی که امسال به ما ابلاغ شده است، باید تا پایان همین شهریور ماه سال جاری ۹۰ درصد مردم از کارت سوخت خودشان استفاده کنند.

وی افزود: جایگاه ها همچنان کارت سوخت دارند اما بر اساس میزان فروش، کارت سوخت در اختیار خواهند داشت.

صادقی با بیان اینکه “به ازای هر جایگاه یک کارت آزاد در اختیار جایگاه های کم‌ فروش قرار دادیم”، گفت: جا‌هایی که فروش بالاتری دارند، به ازای هر دو سکو، چهار کارت وجود دارد که یکی در اختیار جایگاه دار است و بقیه آن در اختیار خود نواحی است تا اگر میزان سقفی که در کارت آزاد جایگاه ها وجود دارد تمام شود، نواحی ما بتوانند کارت را مجدد به آن‌ها بدهند.

وی ادامه داد: در کلان شهر‌ها به ازای هر سکو دو کارت و به ازای هر سکو یک کارت در اختیار جایگاه ها قرار داده شده و در مجموع به ازای هر سکو، چهار کارت تولید شده است.

 مدیر سامانه هوشمند سوخت در خصوص تخصیص سهمیه سوخت با کارت بانکی گفت: کارت بانکی در وهله اول خیلی ساده به نظر می‌رسد؛ الآن در حوزه تاکسی‌های اینترنتی عملاً از کارت بانکی برای سوخت گیری استفاده نمی‌کنند، فقط برای پرداخت استفاده می‌کنند و همچنان از کارت هوشمند سوخت استفاده می‌کنند.

وی افزود: بعضی جایگاه های ما نمی‌توانند آن بستر آنلاین را حفظ کنند؛ وقتی از کارت بانکی استفاده می شود یعنی سیستم ۲۴ ساعته باید آنلاین باشد؛ بعضی موقع الزاماتی داریم که اصلاً نمی‌توانیم آنلاین باشیم؛ اما این نیست که ما به سمت کارت بانکی نرفتیم.

صادقی تصریح کرد: ما الآن طرح‌ها و برنامه‌هایی در دستور کار خودمان داریم، هم کارت بانکی را انجام می‌دهیم و هم استفاده از سایر کارت‌های مغناطیسی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: برای پیاده سازی این طرح تا پایان تیرماه یک جایگاه به صورت آزمایشی داریم و طرح پایلوت در همان تهران انجام می‌شود؛ یعنی کار مقدماتی اش انجام شده، برنامه نویسی هایش انجام شده، مستلزم این است که ما به سایر دستگاه‌هایی که نیاز است، وصل شویم، لینک شویم، مثل پلیس راهور که از طریق شرکت توسعه پژوهش ناجی اطلاعات را باید بگیریم.

مدیر سامانه هوشمند سوخت اذعان داشت: در کارت بانکی پلاک خودرو و کلاس خودرو وجود ندارد، فقط یک بارکدی در آن دارد، فرض کنید یک شماره حساب فرد در آن جا دارد. من شماره حساب فرد را در دیتا بیس و بانک اطلاعاتی خودم ندارم. این مستلزم این است که یک فرایندی باید دیده شود که بتواند این را پوشش دهد.

وی افزود: طرح آزمایشی تخصیص سهمیه سوخت با کارت بانکی و براساس کد ملی، حداکثر تا پایان تیر آغاز می‌شود تا کارت‌های سوخت فعلی حذف شوند.

انتهای پیام/