آمادگی شبکه گاز برای بازگشت زمستان

با وجود پیش بینی کاهش 10 تا 15 درجه‌ای هوا از امروز در نقاط مختلف کشور، صنعت گاز بعد از 3 روز درگیری با عملیات بازسازی و تعمیر خطوط آسیب دیده گاز، برای بازگشت زمستان آماده شده است.

به گزارش رصد انرژی ، درحالی که سه روز اخیر اصلی‌ترین درگیری صنعت گاز کشور، تعمیر و بازسازی خطوط لوله آسیب دیده توسط عملیات خرابکارانه بامداد چهارشنبه بود، از امروز صنعت گاز برای بازگشت زمستان و افت قابل توجه دمای هوا در سراسر کشور آماده می‌شود.

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی، از امروز شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای هوا در نقاط مختلف کشور و به بعارتی بازگشت زمستان هستیم.

سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در این خصوص گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی و ورود سامانه برودت هوا از ابتدای هفته، پیش بینی می‌کینم مصرف گاز بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب برسد.

وی افزود: آمادگی حداکثری را برای تأمین گاز در موج جدید سرما را داریم، با این وجود از تمامی مردم می‌خواهیم که نسبت به مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، به خصوص در مناطق شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور توجه لازم را در میزان مصرف گاز داشته باشند که همچون روزهای گذشته از زمستان، بتوانیم به‌خوبی و به‌صورت پایدار گاز همه هموطنان عزیز را تأمین کنیم.

انتهای پیام/