آمار جالب سازمان بنادر از رشد ۵۷۰ درصدی واردات فرآورده‌های نفتی

آمار سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا اواسط ماه جاری واردات فرآورده‌های نفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش رصد انرژی ، مطابق آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی در بازه زمانی اول فروردین تا ۸ مهرماه امسال تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی و نفتی با رشد ۴٫۸ درصدی به ۱۰۹ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۲۴۶ تن افزایش یافته است. در مدت مشابه سال گذشته عملکرد بنادر شمالی و جنوبی ۱۰۴ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۲۷۷ تن بود.

در بخش فرآورده‌های غیرنفتی تخلیه، بارگیری، واردات، صادرات، ترانزیت، کاپوتاژ، ترانشیپ و سایر رویه‌های به ترتیب رشد ۹ درصدی، رشد منفی ۶٫۱ درصدی، رشد ۴٫۵ درصدی، رشد منفی ۸٫۵ درصدی، رشد ۷٫۴ درصدی، رشد ۱۹٫۸ درصدی، رشد ۷٫۵ درصدی و رشد ۳۱٫۳ درصدی را ثبت کرده است.

در بخش فرآورده‌های نفتی نیز واردات رشد ۵۷۰٫۷ درصدی در بازه اشاره شده را داشته است. به‌عبارت دیگر امسال ۵۳۴ هزار و ۶۵۰ تن فرآورده نفتی وارد شده که ۴۵۴ هزار و ۹۳۵ هزار تن از بازه زمانی اول فروردین ۱۴۰۰ تا ۸ مهرماه سال قبل بیشتر شده است. در بخش صادرات فرآورده‌های نفتی نیز رشد منفی ۴ صدم درصدی ثبت شده است.

همچنین در بخش تخلیه‌ و بارگیری کانتینر امسال ۸٫۲ درصد افزایش صورت گرفته است؛ از ابتدای امسال تا ۸ مهرماه یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۳۹ TEU کانتینر در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است. در این مدت ۳۸ هزار و ۲۴۷ فروند شناور وارد بنادر کشور شده که ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. جابجایی مسافر در بخش ورودی و خروجی نیز به ترتیب ۹۰٫۵ و ۹۰٫۲ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ تسنیم