افزایش۱۴۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در سال ۲۰۲۲

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۱۴۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در سال میلادی گذشته خبر داد.

به گزارش رصد انرژی ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی موسوم به چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی جهان از تولید ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه‌ای نفت خام ایران در آخرین ماه سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

تولید نفت ایران در دسامبر ۲۰۲۲ با افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه قبل از آن و با افزایش ۱۳۰ هزار بشکه‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.

ایران در نوامبر سال ۲۰۲۲ بیش از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه در روز و در دسامبر ۲۰۲۱ افزون بر ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

بر اساس این گزارش، تولید نفت اوپک در دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۸ میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه در روز بوده که این رقم نسبت به ماه قبل، روزانه ۱۹۰ هزار بشکه افزایش داشته است.

تولید نفت عربستان، نیجریه، لیبی، عراق و آنگولا در دسامبر ۲۰۲۲ افزایش و تولید نفت گابن و کویت کاهش یافته است. تولید نفت الجزایر، کنگو، امارات، ونزوئلا و گینه نیز تغییری نداشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین متوسط تولید نفت ایران در سال میلادی گذشته را ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است. ‌تولید نفت ایران در سال پیش از آن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز اعلام شده بود که بر این اساس در سال ۲۰۲۲ کل تولید نفت ایران ۱۴۰ هزار بشکه در روز نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

افزایش تولید نفت ایران در حالی محقق شده که تحریم‌ها همچنان علیه صنعت نفت ایران وجود دارد. با این حال دولت ایران تلاش کرده تا با بازارسازی برای نفت از روش‌های مختلف مانند توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی، تولید و صادرات نفت خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/