امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های جدید نفتی با شرکت‌های چینی

وزیر نفت گفت: پروژه‌های مختلفی با چینی‌ها تعریف کرده‌ایم و در این زمینه قراردادها و توافق‌نامه‌های خوبی با شرکت‌های بزرگ چینی‌ داشته‌ایم که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش رصد انرژی ، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال ۱۶اینچ تربت‌جام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲ خط لوله به‌سمت شمال شرق کشور احداث خواهد شد و با تکمیل فاز ۲ ذخیره‌سازی شوریجه که از سال گذشته آغاز شده است و انجام اقدامات زیربنایی به‌صورت کوتاه‌مدت و میان‌مدت، چالشی برای سال‌های آتی در گازرسانی پایدار به شمال شرق کشور نخواهیم داشت.

وی افزود: زمستان سختی را پشت‌سر گذاشتیم، اما با اقدامات مجموعه صنعت نفت بدون قطعی برق و گاز و با کمترین چالش از زمستان عبور کردیم.

اوجی در خصوص زمان بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: در فاز ۱۱ در ۲۰ سال گذشته هیچ اقدام عملی صورت نگرفته بود، اما در دولت سیزدهم با تمرکز بر توسعه این فاز مرزی میدان مشترک پارس جنوبی، اقدامات عملیاتی با جابه‌جایی سکوی فاز ۱۲ و حفر چاه در موقعیت فاز ۱۱، صورت گرفت و در یک تا ۲ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این فاز خواهیم بود.

وزیر نفت از توافق‌های جدید با شرکت‌های چینی در زمینه نفت و گاز خبر داد و گفت: پروژه‌های مختلفی با چینی‌ها تعریف کرده‌ایم و در این زمینه قراردادها و توافق‌نامه‌های خوبی با شرکت‌های بزرگ چینی‌ داشته‌ایم که در آینده، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: خبرهای بسیار خوبی برای مردم در زمینه انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های جدید در پیش داریم که یک‌به‌یک اعلام می‌شود.

اوجی در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال افزایش نرخ بنزین و گازوئیل در سال آینده، اعلام کرد: در سال آینده هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بنزین و گازوییل نخواهیم داشت و این موضوع نه در لایحه دولت و نه در مذاکرات مجلس مطرح نشده است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده تمامی جایگاه‌ها مجهز شده‌اند و ۶۰ هزار نفر در ایام عید نوروز آماده‌باش خواهیم داشت تا بنزین نوروزی مردم بدون هیچ‌گونه چالش و وقفه‌ای تأمین شود.

وزیر نفت با بیان اینکه “در زمینه بنزین تجارت با کشورهای همسایه داریم”، گفت: تمام نیاز داخل با تدابیر پالایشگاه‌ها و مدیریت مصرف در داخل تأمین می‌شود.

اوجی در خصوص اختصاص سهمیه نوروزی بنزین خاطرنشان کرد: در این مورد تصمیمی در دولت گرفته نشده است.

انتهای پیام/