امکان تولید بسیاری از گریدهای جدید پتروشیمی در ایران مهیاست

اکنون امکان تولید بسیاری از گریدهای پتروشیمی با توجه به مزیت بالای ایران در بخش انرژی و همچنین اقدام‌هایی که در بخش تکمیل زنجیره ارزش انجام شده است در ایران وجود دارد.

به گزارش رصد انرژی ، علیرضا صحافی‌امین، مدیر فنی گروه صنعتی امید در کارگاه آموزشی توسعه گریدهای جدید محصولات پتروشیمی که امروز (دوشنبه، ۲۷ شهریورماه) در حاشیه دومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست برگزار شد، گفت: حرکت به سمت توسعه صنایع تکمیلی افزون‌بر ارزآوری بالایی که برای کشور به همراه دارد، سبب اشتغالزایی نیز می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت تولید گریدهای با کیفیت بالا در تکمیل زنجیره ارزش، تصریح کرد: این امر سبب کاهش هزینه در چرخه طول عمر محصولات ساخته شده می‌شود.

مدیر فنی گروه صنعتی امید با اشاره به تحریم‌های مختلفی که علیه صنعت نفت ایران اعمال شده و مانع از دسترسی ایران به بازارهای صادراتی می‌شود، افزود: این درحالی است که با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی، در عمل تحریم‌ها را دور می‌زنیم؛ چرا که این صنایع تحریم‌ناپذیر هستند و نمی‌توان آنها را تحریم کرد.

صحافی‌امین با تأکید بر اهمیت توسعه گریدهای پتروشیمی همسو با تکمیل زنجیره ارزش، ادامه داد: بازارهای صادراتی مهم ایران در حال اشباع شدن است؛ از این رو می‌توانیم از فرصت تکمیل زنجیره ارزش استفاده کرده از تولید مواد خام و نیمه‌خام به سمت گریدهای قابل استفاده در صادرات حرکت کنیم.

وی گفت: همچنین در توسعه محصولات زنجیره ارزش باید راهکاری برای قیمت‌گذاری محصولات جدید بیاندیشیم؛ ضمن اینکه باید مشوق‌های خوبی را برای مجتمع‌های پتروشیمی که به افزایش صادرات در این بخش می‌پردازند، در نظر گیریم.

به گفته مدیر فنی گروه صنعتی امید، با توجه به اشباع بازار محصولات پتروشیمی، لزوم تقسیم‌بندی بازارهای صادراتی از سوی تولیدکنندگان تکمیل زنجیره ارزش ضروری است.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از دیروز (یکشنبه،۲۶ شهریورماه) به مدت چهار روز با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

انتهای پیام/