بهادری جهرمی: دولت تمام توان خود را برای حل مشکل آب به کار گرفته است

سخنگوی دولت با بیان اینکه "دولت تمام توان خود را برای حل مشکل آب به کار گرفته است"، گفت: شمارش معکوس حل مشکل آب شرب شهر همدان آغاز شده است.

به گزارش رصد انرژی ، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز دولت خبر سه‌برابری شدن مدال‌های طلای نوجوانان در مسابقات المپیاد جهانی اعلام شد و ما سال گذشته ۷ مدال داشتیم و امسال این تعداد به ۲۰ رسید و دولت معتقد است باید قدر جوانان نخبه دانسته شود و حمایت از آنان صورت بگیرد.

وی افزود: جلسه هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان بعد از ۱۱ سال، روز گذشته به ریاست رئیس‌جمهور برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشور در حمایت از نخبگان تشکیل شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: وزیر نیرو گزارش اقدامات برای حل مشکل آبرسانی را ارائه کردند و این مشکل بیش از ۱۵ سال پیشرفت قابل قبولی نداشته است و با تلاش شبانه‌روزی دولت کار پیش می‌رود و باید منتظر شمارش معکوس حل این مشکل در همدان باشیم و دولت تمام توان خود را به‌کار گرفته است. همچنین با اقدامات جهادی، مشکل تأمین آب شرب شهرکرد نیز حل شده است.

بهادری جهرمی همچنین بیان کرد: دولت با افزایش مبلغ اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد که این مبلغ به سطح ۲ میلیارد ریال رسید.

وی گفت: دولت امروز با ترخیص مقوای وارداتی برای کتاب‌های درسی با حقوق گمرکی ۵ درصد موافقت کرد. براساس گزارش وزیر ارشاد و وزیر آموزش و پرورش، امسال تقریباً حدود ۵۰ درصد کاغذ برای کتب درسی از ظرفیت‌های داخلی فراهم شده و امید است که خبرهای بهتری برای سال آینده داشته باشیم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز، وزارت صمت یک پیشنهاد دو فوریتی مبنی بر اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو مطرح کرد که در دستورکار دولت قرار گرفت و امروز با موافقت هیئت وزیران به مجلس ارسال می‌شود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: یک رویه نادرستی صورت گرفته که دو موضوع حیاتی که با هم ارتباط و ‌پیوندی ندارند، پیوند زده شده بودند. یک موضوع در حوزه تولید موتورسیکلت و خودرو بود و موضوع دیگر در حوزه اسقاط خودرو و موتورسیکلت‌های فرسوده بود. هر دو موضوع، موضوعات درستی هستند که باید پیگیری شوند ولی ارتباط دادن این دو و معطل نگه داشتن یکی برای دیگری مسیر درستی نیست. دولت در این لایحه سعی می‌کند در عین تأکید و اصرار بر پیشبرد هر دو مسیر، منابع لازم را تأمین کند.

انتهای پیام/