بومی‌سازی کاتالیست‌ها از دستاوردهای بزرگ پتروشیمی ایران است

معاون وزیر نفت گفت: بومی‌سازی کاتالیست‌ها از دستاوردهای بزرگ صنعت پتروشیمی ایران است و هم‌اکنون با جدیت در حال بومی‌سازی همه کاتالیست‌ها هستیم و تا پایان دولت سیزدهم تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت داخلی‌سازی می‌شوند.

به گزارش رصد انرژی ، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین گرامیداشت چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی و شصت و پنجمین سال صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر توان ، دانش و توانمندی های فعالان این صنعت پیشرو، در حال توسعه و پیشرفت است.

وی با بیان این که تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده راهبرد صنعت ارزش آفرین پتروشیمی دردولت سیزدهم است، گفت: امروز ۶۵ سال از آغاز عملیات اجرایی نخستین پتروشیمی ایران می‌گذرد؛ صنعتی که پیش از انقلاب به طور کامل وابسته به خارج بود اما هم‌اکنون از سوی متخصصان داخلی اداره می‌شود.

شاهمیرزایی افزود: بومی‌سازی کاتالیست‌ها از دستاوردهای بزرگ صنعت پتروشیمی ایران است و هم‌اکنون با جدیت در حال بومی‌سازی همه کاتالیست‌ها هستیم و تا پایان دولت سیزدهم تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت داخلی‌سازی می‌شوند.

وی با بیان این که خوشبختانه امروزبا تکیه بر توان داخلی بسیاری از نیازهای صنعت از جمله کالاها، تجهیزات و قطعه های مورد نیاز از سوی شرکت های ایرانی ساخته می شود و در اختیار پتروشیمی ها قرارمی گیرد گفت: ظرفیت تولید از ۱٫۵ میلیون تن درقبل انقلاب به ۹۵ میلیون تن رسیده است و رشدی ۶۰ برابری را محقق کرده است.

معاون وزیر نفت خطاب به جوانان و نوجوانان اظهارکرد: باید از دستاوردهای انقلاب محافظت کنید و از تلاش های پدران و مادران خود در عرصه های مختلف صنعت پتروشیمی صیانت کنید و اجازه ندهید دشمنان و بد خواهان، آسیبی به آرمان ها و دستاوردهای ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی وارد کنند.

انتهای پیام/