تعرفه برق صنایع فولادی و پالایشگاهی ۲ برابر شد

افزایش دو برابری تعرفه قبض برق صنایع فولاد و پالایشگاهی با قدرت قراردادی ۲ مگاوات و بیشتر برای بهمن‌ماه سال جاری که به ۱۲۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت رسیده، به‌معنای کاهش یارانه برق صنایع بزرگ است.

به گزارش رصد انرژی ، قبض برق صنایع فولاد و پالایشگاهی که از اردیبهشت‌ماه تا دی‌ماه به صورت علی‌الحساب صادر شده بود، با صدور دستورالعمل جدید با نرخ‌های اصلاح شده باید محاسبه شود.

طبق مصوبه وزارت نیرو بهای برق مشترکان صنایع فولاد و پالایشگاهی با قدرت قراردادی ۲ مگاوات و بیشتر در کل این دوره باید بر اساس تعرفه ۱۲۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت پرداخت شود. پیش از این، بهای برق این صنایع ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت بوده است.

در واقع، بخشنامه تعرفه برق صنایع عطف بماسبق شده و صنایع پتروپالایشگاهی باید بهای برق از اردیبهشت تاکنون را بر اساس نرخ جدید پرداخت کنند.

قبض برق صنایع فولاد و پتروپالایشگاهی با قدرت قراردادی ۲ مگاوات و بیشتر برای بهمن‌ماه سال جاری بر اساس نرخ‌های قطعی صادر شد و تعرفه برق این صنایع به ۱۲۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت رسید. این مسئله به معنای کاهش یارانه برق صنایع بزرگ است.

پیش بینی می‌شود سودهای کلان چند ده همتی این صنایع که به دلیل دریافت انرژی یارانه ای است، تا اندازه‌ای تعدیل شود؛ اما با توجه به سهم ناچیز هزینه مصرف برق نسبت به کل هزینه‌های صنایع انرژی بر، هیچ تأثیری در قیمت تمام شده تولید این صنایع نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/