جلوگیری از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز با تولید یک محصول دانش‌بنیان پتروشیمی

مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: هر تن از محصول klm۱۰۰-c به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ دلار وارد کشور می‌شود و با توجه به نیاز چهار هزار تنی به آن، می توان با تولید داخل از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

به گزارش رصد انرژی ، علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون در مراسم رونمایی از محصول دانش بنیان پتروشیمی با نام گرید klm100-c، اظهار داشت: این محصول بیشترین کاربرد را در مواد غذایی و سیستم بسته بندی دارد.

وی افزود: برآورد نیاز بازار ایران سالیانه چهار هزار تن از این چسب است و اگر متقاضی این محصول در کشور وجود داشته باشد، می توانیم همه نیازها را پاسخگو باشیم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون تصریح کرد: هر تن از محصول klm100-c به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ دلار وارد کشور می شود و با توجه به نیاز چهار هزار تنی به آن، می توان با تولید داخل از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

صدیقی زاده با بیان اینکه “بحث اختلاف قیمت نمونه خارجی و ایرانی اهمیت چندانی ندارد بلکه جلوگیری از خروج ارز اولویت است”، گفت: با تولید این محصول دانش بنیان خروج ارز از کشور کمتر خواهد شد و با رونمایی از این محصول از واردات آن بی نیاز شویم.

وی به لزوم تکمیل زنجیره ارزش با همکاری بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در این میان واحدهای پتروشیمی می توانند به عنوان حلقه اتصال باشند.

مدیرعامل پتروشیمی کارون خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم همه نیازهای بازار به گریدهای پلی اورتان را رونمایی کنیم و تا پایان سال چند مورد دیگر را نیز رونمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/