اختصاصی/

خبر ادغام صندوق بازنشستگی نفت تکذیب شد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خبر درج شده از زبان وی در خصوص ادغام صندوق بازنشستگی صنعت نفت در برنامه هفتم توسعه را تکذیب کرد و گفت: در جریان تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه کشور، اصلا موضوعی در خصوص ادغام صندوق بازنشستگی صنعت نفت مطرح نیست.

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با رصد انرژی اظهار داشت: امروز خبری از زبان بنده در برخی رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه ادغام صندوق بازنشستگی صنعت نفت و صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار است، درحالی که به نظر می‌رسد اشتباهی در درج خبر صورت گرفته است.

وی افزود: بحثی که مطرح کرده‌ام این بود که دولت در قانون برنامه هفتم توسعه، موظف است دستگاه‌های دولتی را ساماندهی کند، صندوق ها را ادغام کند و حجم دولت را کوچک کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلیت ساماندهی بخش‌های دولتی مدنظر بوده و هست؛ وضعیت فعلی صندوق‌ها مورد بازنگری قرار بگیرد و دولت در جهت حمایت از صندوق‌ها، ضمن ساماندهی، اقداماتی را انجام دهد.

وی ادامه داد: من نگفتم که فلان صندوق در فلان صندوق ادغام بشود، بلکه به صورت کلی بحث ساماندهی و الزام آن توسط دولت در طول برنامه هفتم توسعه را مطرح کردم.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: در جریان تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه کشور، اصلا موضوعی در خصوص ادغام صندوق بازنشستگی صنعت نفت مطرح نیست؛ اساسا بحثی در مورد صندوق خاصی مطرح نیست، بلکه مباحث در مورد کلیات خط مشی دولت در طول اجرای این برنامه است.

به گزارش رصد انرژی ، امروز برخی رسانه‌ها از زبان نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم مدعی شدند که دولت و مجلس برای ادغام صندوق بازنشستگی صنعت نفت و صندوق بازنشستگی کشوری به توافق رسیده‌اند که این خبر، بازنشستگان صنعت نفت را با نگرانی‌هایی از رخدادهای سال‌های آتی به دنبال چنین تصمیمی همراه کرده بود. طبق اعلام و تأکید صریح این نماینده مجلس، درج این خبر یک اشتباه برداشت از سوی خبرنگاران این رسانه‌ها از گفته‌های کوچکی‌نژاد بوده و صحت ندارد.

انتهای پیام/