دستور رئیسی برای جمع‌آوری فو‌ری گاز‌های مشعل

رئیس جمهور به وزیر نفت دستور داد سریعا گازهای مشعل جمع‌آوری شود تا ضمن تامین نیازهای صنایع، از سوختن ثروث ملی جلوگری شود.

به گزارش رصد انرژی ، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح پتروشیمی گچساران با قدردانی از مسئولان برای افتتاح این پروژه تماما ایرانی اظهار داشت: امروز با افتتاح این پروژه در جهت توسعه اشتغال، امیدوار‌سازی مردم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و رشد تولید گام ارزشمندی برداشته شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه تولید زنجیره‌ای خواهد داشت که جلوی خام‌فروشی را می‌گیرد، افزود: ‌ایرانی بودن این پروژه و افزایش اشتغال واقعا باعث افتخار است.

رئیس جمهور جمع‌آوری گازهای مشعل را یکی از ویژگی‌های مهم این پتروشیمی برشمرد و تصریح کرد: از هدررفتن گازهای مشعل واقعا رنج می‌بردم چون ثروت کشور در حال سوختن بود که وزیر نفت جمع‌آوری گازهای مشعل را به خوبی شروع کرده‌اند و همکاری شرکت‌های دانش‌‌بنیان در این پروژه اقدام خوبی است.

وی با بیان اینکه در کنار تولید ثروت برای کشور، در این پتروشیمی کار عملی خوبی انجام شده است، ادامه داد: این پروژه در شهری محروم بنا شده و امیدواریم نیازهای این استان دیده شود و سریعا به امور مردم رسیدگی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت نفت ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد اختصا‌ص داده است، تاکید کرد: این پروژه نماد “ما می‌توانیم” است و امیدواریم هر چه سریع‌تر گازهای مشعل جمع‌آوری شود تا خوراک صنایع تامین شود.

وی با اشاره به جذب ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار و انجام مراحل احداث در سه شیفت برای تکمیل پتروشیمی گچساران طی ۲ ساله گذشته ابراز کرد: کارخانه های پتروشیمی گامی برای رشد تولید، ثروت آفرینی و پیشگیری از خام فروشی است. بهره برداری از کارخانه پتروشیمی بعد از سال ها انتظار آن هم در استان غنی اما کمتر توسعه یافته ای مانند کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایطی که برای توسعه ایجاد می کند جای خرسندی دارد.

‌رئیسی با اشاره به وعده مسئولان برای بکارگیری نیروهایی که در مراحل ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران مشارکت داشتند در طرح هایی مانند میدان گازی مختار که قرار است امروز در شهرستان بویراحمد کلنگ زنی شود عنوان کرد که این امر نشان دهنده موفقیت در یک کار گروهی و منسجم است.

انتهای پیام/