دولت مصوبه گاز مایع غیریارانه ای را پس گرفت

درحالی که قیمت گاز مایع آزاد از ابتدای آذرماه برابر با نرخ فوب خلیج فارس عرضه می شد، دولت در کمتر از دو هفته مصوبه خود را پس گرفت و قیمت گاز مایع آزاد (غیریارانه ای) را 10 درصد بیشتر از قیمت یارانه ای اعلام کرد.

به گزارش رصد انرژی ، درحالی که دولت از ابتدای آذرماه، قیمت گاز مایع برای مصارف آزاد را غیریارانه ای و برابر با فوب خلیج فارس اعلام کرده بود، اجرای این مصوبه کمتر از دو هفته ادامه داشت.

امروز جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از تغییر این مصوبه خبر داد و گفت: از این پس، قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای ۱۰ درصد بیشتر از قیمت گاز مایع یارانه‌ای تعیین شد.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: قیمت گاز مایع یارانه‌ای در سامانه سدف هر کیلوگرم ۲۳۰ تومان تعیین شده است که با احتساب نرخ خدمات توسط شرکت‌های گاز مایع به قیمت هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۳۶ تومان (هر کپسول ۱۱ کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان) عرضه می‌شود، بنابراین قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای برای هر کپسول ۱۱ کیلویی با قیمت غیریارانه‌ای با احتساب ۱۰ درصد افزایش قیمت، هر کپسول ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان خواهد بود.

وی بیان کرد: تکلیف قانونی امسال عرضه گاز مایع تنها از طریق تراکنش در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی (سدف) بود و دولت تلاش کرد ظرفیت لازم برای همه مصرف‌کنندگان خرد را آماده کند، اما عده‌ای نتوانستند در سامانه ثبت‌نام کنند، بنابراین به‌منظور رفاه مصرف‌کنندگان محترم دولت شرایطی فراهم کرد که گاز مایع را در اختیار همه خانوارهایی که خارج از سامانه و مصرف‌کنندگان جزء هستند و حتی کسانی که علمک گاز را نصب کرده‌اند، قرار دهد.

انتهای پیام/