دیدار دبیرکل اوپک با رئیس‌جمهوری و وزیر نفت ایران

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جریان سفر به ایران، ظهر امروز (شنبه، ششم خردادماه) با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت دیدار وگفت‌وگو کرد.

به گزارش رصد انرژی ، هیثم الغیص، دبیر کل اوپک روز گذشته وارد تهران شد و امروز به دیدار سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت رفت. بررسی وضع بازار نفت، چشمانداز عرضه و تقاضا و تبادل‌نظر درباره نشست پیش‌روی اعضای اوپک و نشست وزارتی ائتلاف اوپک‌پلاس از محورهای این دیدار بود.

هیثم الغیص روز یکم اوت سال ۲۰۲۲ میلادی (دهم مردادماه ۱۴۰۱) به‌عنوان بیست‌وچهارمین دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) کارش را آغاز کرد.

دبیرکل اوپک در دیدار با رئیس جمهوری ایران، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس اوپک همواره همکاری مفید، مؤثر و سازنده‌ای با این سازمان و اعضای آن داشته است،گفت: ایران چه در سطح وزیر و چه در سطح فنی همواره در مسیر تقویت انسجام و اتحاد اعضای اوپک عمل کرده است.

وی همچنین با تشریح وضع بازار نفت گفت: امیدوارم با وحدت‌نظر میان اعضای اوپک و بهره‌مندی از حمایت‌ها و همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران بتوانیم آرامش را بر بازار حاکم کنیم.

انتهای پیام/