سلمان‌زاده: رفع نیازهای استراتژیک صنعت نفت و گاز، اولویت حفاری شمال است

نشست آغاز پروژه حفاری ۹ حلقه چاه infill میدان مشترک پارس جنوبی با حضور مدیران عامل شرکت‌های حفاری شمال و نفت و گاز پارس برگزار شد.

به گزارش رصد انرژی ، علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل شرکت حفاری شمال در نشست آغاز پروژه حفاری ۹ حلقه چاه infill میدان مشترک پارس جنوبی که در محل هتل اوین تهران برگزار شد، بر عزم راسخ حفاری شمال در اجرای به موقع و دقیق تعهدات قراردادی پروژه مذکور با اتکا به بهره‌گیری تمام و کمال از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی این تأکید کرد.

وی افزود: به طور قطع، تلاش در راستای رفع نیازهای استراتژیک صنعت نفت و گاز کشور، از اولویت ها و ماموریت‌های راهبردی حفاری شمال است.

در ادامه این جلسه، محمدحسین متجلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، اظهار داشت: به تولید رسیدن به موقع ۳۵ حلقه چاه Infill میدان مشترک پارس جنوبی، نقش بسیار حیاتی و مهمی در رفع ناترازی گاز در کشور دارد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس شرکت نفت و گاز پارس برای حمایت همه‌جانبه از پیمانکاران و رفع موانع احتمالی در جهت اجرای با کیفیت و به موقع چهار بسته کاری واگذار شده مربوط به چاه‌های میدان مشترک پارس جنوبی، آمادگی لازم را دارد.

همچنین در این جلسه، روحی، مدیر مهندسی شرکت نفت و گاز پارس به ضرورت بهینه‌سازی در عملیات حفاری با بکار‌گیری فن‌آوری‌های به روز و تاثیر انتقال و پردازش داده‌ها در صرف بهینه زمان برای حفاری چاه‌ها و تاثیر آن در تولید سریع‌تر و کاهش هزینه تمام شده اشاره کرد و با ارائه مطالب مربوط به امکان سنجی بازنگری در طراحی متریال مورد نیاز چاه‌های پارس جنوبی برای پروژه های بعدی، چشم انداز صرف بهینه کالا و مواد برای چاه‌های آتی را پر اهمیت دانست.

معاون پروژه‌های شرکت حفاری شمال و مدیر پروژه پارس جنوبی این شرکت نیز در این جلسه بر برنامه‌ریزی دقیق و اهتمام تیمی در اجرای پروژه حفاری ۹ حلقه چاه infill میدان پارس جنوبی و استفاده از آخرین درس آموخته‌های سایر چاه‌های میدان مشترک گازی پارس جنوبی تأکید کردند.

انتهای پیام/