سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی الزامی شد؟

بررسی‌های رصد انرژی نشان‌می‌دهد تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌داران، نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بخشی از این کارت‌ها را جمع‌آوری کرده تا مثل گذشته، جایگاه‌داران در کنار تمامی نازل‌ها، کارت‌های آزاد سوخت‌گیری را قرار ندهند.

به گزارش رصد انرژی ، اطلاعیه جدیدی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منتشر شده که در آن موارد لازم‌الاجرا در زمان سوخت‌گیری و مواردی که نیاز به اطلاع عمومی در مورد کارت‌های هوشمند سوخت است، اعلام شده؛ اما برخی رسانه‌ها، این اطلاعیه را با عنوان “الزام سوخت‌گیری با کارت شخصی” و اینکه “صرفا با کارت سوخت شخصی امکان سوخت‌گیری در ایام نوروز وجود دارد”، منتشر کرده اند.

متن اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بدین شرح است:

– در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنید.

– کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوختگیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است.

– از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود در حفظ و نگهداری کارت هوشمند سوخت خود دقت کنند.

– در صورت جاماندن کارت سوخت در جایگاه برای اطلاع از وضعیت کارت به نشانی اینترنتی https://scs.niopdc.ir مراجعه و یا با سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان ۰۹۶۲۷ تماس حاصل فرمایند.

– کارت‌های سوخت جامانده در جایگاه‌ها تا سه ماه نگهداری و در صورت مراجعه مالک با مدارک کارت خودرو و کد ملی قابل تحویل است.

– متقاضیان درخواست کارت هوشمند سوخت نوشماره و المثنی برای پیگیری از وضعیت درخواست کارت سوخت خود به درگاه post.ir مراجعه کنند و یا سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

– برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی کارت هوشمند سوخت، نسبت به رمزگذاری روی کارت سوخت اقدام کنید.

– در صورت فراموشی رمز کارت سوخت شخصی برای رمزگشایی به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در استان محل سکونت و در مسافرت‌ها به اولین ناحیه استان مقصد مراجعه کنید.

– برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، از در اختیار گذاردن رمز کارت سوخت خود به دیگران جداً خودداری کنید.

– از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنید.

به گزارش رصد انرژی ، همانطور که در متن اطلاعیه مشخص است، همچنان کارت‌های سوختی که به صورت آزاد در دست جایگاه‌داران بوده، برای سوخت‌گیری عمومی موجود است و تنها شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مثل گذشته، تأکید کرده که سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی الزامی است، اما این الزامی بودن به معنای آن نیست که اگر کسی به هر دلیل کارت هوشمند سوخت شخصی به همراه نداشته باشد، نمی‌تواند سوخت‌گیری کند.

اما بررسی‌های رصد انرژی نشان‌می‌دهد تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌داران، نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بخشی از این کارت‌ها را جمع‌آوری کرده تا مثل گذشته، جایگاه‌داران در کنار تمامی نازل‌ها، کارت‌های آزاد سوخت‌گیری را قرار ندهند و تنها در صورت درخواست متقاضیان، کارت آزاد سوخت‌گیری را ارائه کنند.

همچنین طبق گزارش‌های مردمی، برخی جایگاه‌ها به خصوص در استان‌های مرزی وجود دارند که هیچ کارت سوخت آزادی در اختیار ندارند و متقاضیان در مراجعه به این جایگاه‌ها در صورت نداشتن کارت سوخت شخصی، باید به جایگاه دیگری در چند کیلومتری آن جایگاه مراجعه کنند. اما در اغلب جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور، کازت سوخت‌گیری آزاد، حتی به صورت محدود و انگشت شمار، نزد جایگاه‌داران موجود است.

انتهای پیام/