فرآیند کسب مجوز طرح‌های تولید محصولات جدید پتروشیمی تسهیل می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام این خبر که فرآیند کسب مجوز طرح‌های تولید محصولات جدید پتروشیمی تسهیل می‌شود، گفت: زیرساخت تولید و بومی‌سازی کالاها و تجهیزات در کشور وجود دارد و باید با تولید کالای داخلی، استفاده از کالای خارجی، ضد ارزش شود.

به گزارش رصد انرژی ، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه دور دوم سفر ریاست‌جمهوری و اعضای هیئت دولت به استان فارس در بازدید از شرکت پتروشیمی شیراز با بیان اینکه پتروشیمی شیراز یکی از مهم‌ترین پتروشیمی‌های کشور است، گفت: توقع از این شرکت به‌عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی ایران بیش از دیگر شرکت‌هاست.

وی تصریح کرد: پتروشیمی شیراز تعدادی مسئولیت‌های انحصاری دارد و این مهم سبب شده است نقش تعیین‌کننده‌ای در تولید برخی محصولات از جمله نیترات و آمونیاک داشته باشد

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی  به تمرکز بیشتر این شرکت برای ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پتروشیمی به‌منظور تولید محصولات راهبردی تأکید کرد.

شاهمیرزایی همچنین با اشاره به شرایط کنونی اقتصادی، سلطه‌گران این حوزه در دنیا و محدودیت‌های تبادل مالی و ارزی اظهار کرد: انتظار می‌رود در این شرایط شرکت‌هایی همانند پتروشیمی شیراز با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خود به بلوغ و تکامل بیشتری برسند.

وی یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی این مجتمع رسالت خود را با توجه به تولیدات محصولات راهبردی ادا کرد، اگرچه هدف و بمباران قرار گرفت، کتاب پرافتخاری از مقاومت‌های خود را در این جنگ رقم زد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی،  همچنین خواستار تولید محصولات مورد نیاز صنایع پایین‌دستی و تنوع محصولات صنعت پتروشیمی شد و ابراز امیدواری کرد که شاهد دوره جدید شکوفایی پتروشمیی شیراز باشیم.

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه فرآیند کسب مجوز محصولات جدید تسهیل می‌شود، افزود: زیرساخت تولید و بومی‌سازی کالاها و تجهیزات در کشور وجود دارد، بنابراین باید تولیدات را داخلی کنیم و با تولید کالای داخلی، استفاده از کالای خارجی ضدارزش شود.

وی تصریح کرد: خانواده صنعت پتروشیمی در جریان حوادث مختلف در طول تاریخ انقلاب نشان داد اصیل است و محکم در مقابل تندبادهای فتنه‌انگیز ایستاده‌اند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از عملکرد مطلوب این شرکت در ایام اربعین حسینی برای مسئولیت‌ اجتماعی نیز قدردانی و بر تنوع‌بخشی به محصولات و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در پتروشیمی شیراز تأکید کرد.

انتهای پیام/