در گفت‌وگو با رصد انرژی مطرح شد

فردا فاز نخست پتروشیمی هنگام افتتاح می شود/ بارگیری بیستمین کشتی صادراتی آمونیاک هنگام

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام از افتتاح فاز نخست این مجتمع پتروشیمی در روز پیش‌رو خبر داد و گفت: امروز بیستمین کشتی محموله صادراتی آمونیاک تولیدی پتروشیمی هنگام برای حرکت به‌سمت مقاصد صادراتی بارگیری شد.

غلامرضا جمشیدی، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام در گفت‌وگو با رصد انرژی اظهار داشت: پتروشیمی هنگام پروژه‌ای بوده که سالیان سال به دلایل مختلفی این پروژه روی زمین مانده بود اما از بدو ورود دکتر علی‌عسگری به مجموعه هلدینگ خلیج فارس، دستور ویژه‌ای برای آغاز این پروژه داده شد.

وی افزود: بعد از سالها انتظار، واحد آمونیاک این پروژه با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن در سال در مدار تولید قرار گرفته و هم‌اکنون با ۱۰۰درصد ظرفیت و به‌صورت پایدار در مدار تولید است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام خاطرنشان کرد: امروز بیستمین کشتی محموله صادراتی آمونیاک تولیدی پتروشیمی هنگام برای حرکت به‌سمت مقاصد صادراتی بارگیری شد.

وی ادامه داد: این پروژه آماده بهره‌برداری است و فردا شاهد افتتاح فاز اول پتروشیمی هنگام خواهیم بود.

جمشیدی در خصوص وضعیت وارد اوره این مجتمع پتروشیمی گفت: در واحد اوره پتروشیمی هنگام نیز وارد پیش‌راه‌اندازی شده‌ایم که تا پایان سال واحد اوره نیز به‌بهره برداری می‌رسد و پرتفوی اوره ایران را می‌توانیم با یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن صادرات اوره، ارتقا دهیم.

وی افزود: اوره به‌معنای امنیت غذایی است و یک محصول استراتژیک محسوب می شود، علاوه بر تأمین اوره برای کشاورزان داخلی، می‌توانیم حساب ویژه‌ای روی ارزآوری آن برای کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/