متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۳۹٫۲۶ درصد رسید

معاون راهبردی تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: در حال حاضر کمتر از 20 درصد نیروگاه‌های کشور راندمان پایینی دارند که در اولویت جایگزینی با واحدهای نیروگاهی جدید قرار گرفته‌اند.

به گزارش رصد انرژی ، ناصر اسکندری، معاون راهبردی تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش متخصصان داخلی کشورمان موجب شده است تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی و ۱۰ کشور برتر دارنده نیروگاه‌های حرارتی جهان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: پیش از این دانش و فناوری ساخت قطعات نیروگاهی در انحصار کشور‌‌‌های آمریکا، آلمان، ایتالیا، سوئیس و ژاپن بود که اکنون با همت و تلاش جوانان این مرز و بوم، ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی نیز پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۳۹٫۲۶ درصد رسیده است، گفت: مسیر توسعه صنعت نیروگاهی کشور، حرکت به سمت احداث واحدهای راندمان بالای جدید است. از این رو شرکت برق حرارتی به شکل جدی در پی ساخت واحدهای بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی و ارتقای توان و رفع محدودیت نیروگاه‌های موجود است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد نیروگاه‌های کشور راندمان پایینی دارند که در اولویت جایگزینی با واحدهای نیروگاهی جدید قرار گرفته‌اند. در همین راستا نخستین اولویت اول شرکت برق حرارتی برای اجرای این برنامه جایگزینی نیروگاه‌ قدیمی بعثت تهران با واحدهای جدید راندمان است.

انتهای پیام/