میزان تولید روزانه نفت ایران اعلام شد/ وزیر نفت دستور خودش را نقض کرد؟

وزیر نفت درحالی‌که حدود دو ماه پیش دستوری مبنی بر عدم اعلام رقم تولید نفت ایران خطاب به تمامی معاونان، مشاوران و مدیران کل مجموعه وزارت نفت صادر کرده بود، خود شب گذشته رقم تولید فعلی نفت ایران را ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

به گزارش رصد انرژی ، روزهای پایانی پاییز امسال، نامه‌ای با امضای وزیر نفت رسانه‌ای شد که در متن آن به‌وضوح به تمامی معاونان، مشاوران و مدیران کل دستور داده شده بود که از هر نوع اعلام رقم تولید نفت کشور بپرهیزند. اما با گذشت کمتر از دو ماه از صدور این دستورالعمل، خود وزیر نفت آن را نقض کرد.

جواد اوجی، وزیر نفت، شامگاه پنجشنبه (۱۹ بهمن‌ماه) در دومین نمایشگاه روایت پیشرفت در مشهد، در بخشی از سخنان خود گفت: “اکنون تولید نفت کشور ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز است، این در حالی است که هیچ مستشار خارجی در صنعت نفت ایران حضور ندارد و در این صنعت چه در بخش بالادست توسعه میدان‌های نفت و گاز و چه در پایین‌دست آن در ساخت پالایشگاه و پتروشیمی به خودکفایی رسیده‌ایم.”

البته پیش از این نیز، برخی معاونان وزیر نفت از جمله مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بدون توجه به دستور وزیر نفت، ارقامی را در خصوص میزان تولید نفت کشور اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/