می توانیم ناترازی بنزین و گازوئیل را با توسعه CNG حل کنیم

کارشناس صنعت CNG گفت: اینکه CNG می تواند مشکلات ناترازی بنزین و گازوئیل را حل کند، یک واقعیتی است که زیرساخت های آن نیز از همه جهات وجود دارد، اما این مسئله یک تصمیم قاطع از سوی نهادهای تصمیم گیر و اجرایی کشور می خواهد.

به گزارش رصد انرژی ، خلیل علی عسگری، کارشناس صنعت CNG در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر همین فردا اراده کنیم می توانیم مشکل ناترازی بنزین و گازوئیل را در کشور با توسعه CNG در سبد سوخت خودروهای شخصی و عمومی ظرف مدت کوتاهی برطرف کنیم.

وی افزود: می توانیم طی چندماه حداقل ۱۰ درصد به سهم CNG در سبد سوخت خودروهای شخصی و عمومی ناوگان حمل و نقل سبک کشور اضافه کرد و با دوگانه سوز کردن خودروهای گازوئیل سوز، میلیون ها لیتر در مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل صرفه جویی کرد.

علی عسگری با بیان اینکه “در صنعت CNG در تمامی بخش ها خودکفا شده ایم”، گفت: بعد از ۲۰ سال سرمایه گذاری و تلاش مستمر صنعتگران این عرصه، امروز خانواده بزرگ CNG کشور بالغ بر ۴۰ هزار نیروی شاغل مستقیم و ده ها کارخانه، بیش از ۲۵۰۰ جایگاه عرضه و ۵ میلیون خودروی دوگانه سوز دارد و این خانواده بزرگ توان افزایش سهم CNG در سبد سوخت خودروهای بنزینی و حتی دیزلی را داشته و می توانیم تمامی نیاز را نیز به صورت بومی سازی شده و از داخل تأمین کنیم.

وی ادامه داد: اینکه CNG می تواند مشکلات ناترازی بنزین و گازوئیل را حل کند، یک واقعیتی است که زیرساخت های آن نیز از همه جهات وجود دارد، اما این مسئله یک تصمیم قاطع از سوی نهادهای تصمیم گیر و اجرایی کشور می خواهد.

این کارشناس صنعت CNG خاطرنشان کرد: هر کس در هر مسئولیت و هر جایگاهی، خلاف توسعه CNG کشور و در راستای ضربه زدن به این خانواده سخن گفت و اقدام کرد، بدانید حرکتی خلاف منافع ملی انجام داده است و باید به حسن نظر وی شک کرد.

وی افزود: ۱۵ سال پیش تمامی خدمات در حوزه CNG را وارد می کردیم، اما امروز توانمندی صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت CNG را داریم.

انتهای پیام/