کشف بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی قاچاق در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۳ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

به گزارش رصد انرژی ، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده باقرشهر شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری مواد پتروشیمی خارجی در انباری در شهرری روستای قمصر تخلیه و دپو شده است که این کالاهای خارجی تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به خارج از کشور ارسال می‌شود.

 سرهنگ افشاری گفت: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد این محل، یک باب انبار کالای بازرگانی بوده است که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و مشاهده می‌کنند به شیوه و شگرد متقلبانه قاچاقچیان مواد خام پتروشیمی کارخانجات داخلی را به صورت غیر رسمی خریداری و در انبارها و سوله های اطراف تهران با مقدار کم مواد پلاستیکی ضایعاتی مخلوط و یا گاها بسته بندی شرکتی مواد را تعویض و محصول به دست آمده تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان قاچاق می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالاها شامل مقدار ۵۹ تن مواد پتروشیمی (گرانول) بوده که پرونده قضایی مربوطه در این راستا تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: با سرمایه گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید.

انتهای پیام/ تسنیم