گزارش عجیب معاون وزیر نیرو به رئیس جمهور/ امسال رکورد احداث نیروگاه می‌شکند؟

درحالی که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه، 1040 مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شده و این رقم فاصله معناداری با رکوردهای افزایش سالانه ظرفیت نیروگاهی کشور دارد، معاون وزیر نیرو در کزارشی به رئیس جمهور، مدعی شده که امسال رکورد تاریخی افزایش ظرفیت نیروگاهی شکسته خواهد شد.

به گزارش رصد انرژی ، بعد از اصرارها و سخنان نادرست برخی مسئولان وزارت نیرو درخصوص تحقق افزایش ۶هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در سال اول دولت سیزدهم، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در پایان آبان‌ماه امسال اعلام کرد که عملکرد وزارت نیرو در دولت سیزدهم (۲ سال و ۳ ماه) در خصوص افزایش ظرفیت تولید برق کشور هشت هزار و ۴۰۰ مگاوات بوده است. البته باید توجه داشت که بخشی از این رقم اعلامی، مربوط به افزایش ظرفیت عملی تولید نیروگاه‌های موجود بوده و ربطی به افزایش ظرفیت اسمی تولید برق کشور ندارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که همچنان رکورد افزایش ظرفیت نیروگاهی مربوط به سال ۸۹ به میزان۴ هزار و ۹۳۰ مگاوات است و در هیچ سالی اعم از دو سال اول دولت سیزدهم، برخلاف برخی خبرسازی‌ها، این رکورد شکسته نشده است.

امروز یکی دیگر از معاونان وزیر نیرو ادعای جدیدی در خصوص رکوردشکنی تولید برق در سال ۱۴۰۲ مطرح کرد و نکته مهم اینجاست که این ادعا، در حضور رئیس جمهور و در قالب ارائه گزارش به رئیس جمهور بوده است!

یزدان رضایی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو در این خصوص گفت: ” در سال ۱۴۰۲ رکورد تاریخی احداث نیروگاه در کشور شکسته خواهد شد.”

اعلام معاون وزیر نیرو در خصوص رکوردشکنی احداث نیروگاه در سال ۱۴۰۲ درحالی است که طبق آمار رسمی وزارت نیرو در ۸ ماه ابتدایی امسال در مجموع ۱۰۴۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار بهره‌برداری شده و برای تحقق ادعای امروز معاون وزیر نیرو، باید در مجموع ۴ ماهه پایانی امسال، بیش از ۳ هزار و ۸۹۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی به‌مدار بهره‌برداری وارد شود که بعید به‌نظر می‌رسد.

انتهای پیام/