آزار مردم با کلیدواژه “کارت سوخت”

سردرگمی مردم برای ثبت درخواست کارت سوخت درحالی است که کسی پاسخگوی مردم نیست، نه‌شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از علت این اختلال خبر دارد و نه دفاتر پلیس 10+ پاسخ روشنی به متقاضیان می‌دهند.

به گزارش رصد انرژی ، این روزها شاهد بروز رخداد عجیبی در کشور از سمت وزارت نفت هستیم. وزیر نفت در نخستین جلسات هیئت دولت در سال ۱۴۰۳ و درست بعد از پایان تعطیلات نوروزی (۱۵ فروردین) در جمع خبرنگاران از اجبار و الزام در استفاده حداکثری از کارت سوخت شخصی در آینده‌ای نزدیک خبر می دهد و حتی زمان اجرای این تصمیم را یک هفته تا ۱۰ روز آتی اعلام می‌کند و درست بعد از اعلام وزیر نفت، زمانی که مردم برای ثبت درخواست کارت سوخت خود به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه می‌کنند با اختلال در سامانه ثبت درخواست مواجه می‌شوند.

افرادی که در ماه‌های اخیر خودروی نوشماره خریداری کرده‌اند و یا به‌هر علت، کارت سوخت شخصی آنها مفقود شده بود، به دفاتر پلیس ۱۰+ به‌منظور ثبت درخواست کارت سوخت مراجعه کرده‌اند، اما از صبح روز شنبه (۱۸ فروردین) در بسیاری از دفاتر پلیس ۱۰+ امکان ثبت درخواست کارت سوخت وجود ندارد.

متصدیان این دفاتر، علت عدم ثبت درخواست کارت سوخت را قطعی سراسری سامانه عنوان می‌کنند و از زمان بازگشت سامانه و امکان ثبت درخواست، اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

سردرگمی مردم برای ثبت درخواست کارت سوخت درحالی است که کسی پاسخگوی مردم نیست، نه‌شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از علت این اختلال خبر دارد و نه دفاتر پلیس ۱۰+ پاسخ روشنی به متقاضیان می‌دهند.

پاسکاری اختلال سامانه ثبت درخواست بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت پژوهش و توسعه ناجی نیز به مشکل جدیدی برای مردم بدل شده چرا که در این بین هیچ کدام پاسخگو نیستند.

درحالی که قرار بود امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت از بهمن پارسال فراهم شود، این مهم به دلایلی که هیچ نهادی گردن نمی‌گیرد، به پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ موکول شده، آن هم طبق وعده آخر معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی؛ و ممکن است این تاریخ نیز دوباره به دلایل نامعلوم محقق نشود.

هیچ اعلام مشخصی از سوی وزارت نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صورت نگرفته که چه زمانی و با چه مکانیزمی قرار است استفاده حداکثری از کارت سوخت شخصی اجرایی شود؛ آیا مردم بعد از این تاریخ، می توانند از کارت آزاد جایگاه‌ها بدون بروز اختلال در روند سوخت‌گیری دیگر شهروندان و بدون تنش با متصدیان جایگاه‌ها استفاده کنند؟

مشخص نیست چرا قبل از آنکه پیوست رسانه‌ای درستی در وزارت نفت تدوین شود و مسئولان این وزارتخانه بدانند چه چیزی را باید در چه سطحی اطلاع رسانی کنند، توسط شخص اول این وزارتخانه اطلاعاتی گنگ و بدون برنامه، در جامعه بیان می‌شود که جز ایجاد التهاب و دامن زدن به شایعات بی‌اساس رهاوردی ندارد.

انتهای پیام/