بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای کاهش انتشار کربن در صنعت پتروشیمی

مدیر بهداشت، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برنامه ریزی و ارائه راهکارهای نوین برای کاهش انتشار کربن در مجتمع های پتروشیمی خبر داد.

به گزارش رصد انرژی ، داود عمادی، مدیر بهداشت، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر ضرورت توجه به محیط زیست در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی از برنامه ریزی و ارائه راهکارهای نوین و اجرایی برای کاهش انتشار کربن در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی خبر داد.

وی با بیان این که روش ها و راهکاری نوین مدیریت کربن سبب خواهد تا روند انتشار  آلاینده ها در صنعت پتروشیمی کاهش یابد تصریح کرد:  یکی از راهبردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی صیانت از محیط زیست است و هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی باید به این اصل توجه بیشتری داشته باشند.

عمادی درباره “همایش رژیم حقوقی تغییراقلیم و تبعات آن بر صنعت و تجارت” که روز گذشته برگزار شد، گفت: این همایش به منظور آشنایی هرچه بیشتر صنایع کشور با تغییراقلیم و تاثیر محیط زیستی و اقتصادی آن بر صنایع، به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: در این همایش دستاورد های پروژه مدیریت استراتژیک کربن در صنعت پتروشیمی که در مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مشاوره پژوهشگاه صنعت نفت اجرا شده است، ارایه شد.

به گفته مدیر بهداشت، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از مهم ترین اثرات رژیم های حقوقی تغییر اقلیم در دنیا می توان به محدودیت صادرات و یا پرداخت مالیات سنگین برای محصولات پرکربن در سال های آتی اشاره کرد که در صورت عدم تلاش برای کاهش ردپای کربن، اقتصاد صنایع نفت و پتروشیمی با تهدید جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/