تأیید رسمی آغاز واردات بنزین

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه "اخیرا محموله‌های بنزین وارداتی را بطور کامل کنترل کرده‌ایم و این بنزین‌ها از چند مقصد وارد شده" رسما خبر آغاز واردات بنزین را تأیید کرد.

به گزارش رصد انرژی ، درحالی که سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ۵۷۰ درصدی واردات فرآورده‌های نفتی در نیمه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داده و به نظر می‌رسید که نقش واردات بنزین و گازوئیل در این رشد آماری، نقش پررنگی باشد، مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، رسما خبر آغاز واردات بنزین را تأیید کرد.

اسلام‌پناه، در نشست خبری اخیر خود (۱۹ مهرماه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نظامات اجتماعی ما قائل به قانون هستیم، طبق قانون هوای پاک وزارت نفت مکلف به رعایت استانداردهای ملی بنزین است چه تولید داخل و چه وارداتی و باید استاندارد ملی بنزین یورو ۵ را تدوین کند. لذا این اخباری که بیان شد را خبر ندارم اما ما کنترل لازم را درباره بنزین انجام می‌دهیم، اخیرا محموله‌های بنزین وارداتی را بطور کامل کنترل کرده‌ایم و این بنزین‌ها از چند مقصد وارد شده و در مواردی که ایراداتی داشته اجازه واردات نداده ایم و لذا این مساله دستورالعمل دارد و ما نیز براساس دستورالعمل و در بازه‌ای که قانون به ما اجازه داده است اعمال قانون می‌کنیم.

انتهای پیام/