خرید محموله ۶۷ میلیون لیتری بنزین از کشورهای حاشیه خلیج فارس !

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مبدأ خرید بنزین وارداتی که اخیرا در بندر چابهار تخلیه شده را کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کرد.

به گزارش رصد انرژی ، درحالی که مسئولان وزارت نفت در خصوص جزئیات واردات بنزین سکوت کرده‌اند، بعد از آنکه یکی از مدیران استانی ذیل سازمان ملی استاندارد، از واردات بنزین به بندر چابهار خبر داد، اینبار هم یکی از مسئولان استانی سازمان بنادر و دریانوردی، از مبدأ خرید بنزین وارادتی در محموله اخیری که در بندر چابهار تخلیه شده خبر داد.

قاسم عسگری نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: “حدود دو هفته قبل یک محموله تانکر بنزین از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد ایران شده بود که معمولا کشتی‌های تانکری با ظرفیت ۵۰ هزار تن در بندر چابهار پهلوگیری می کنند.”

از اینرو، طبق اعلام این مدیر استانی سازمان بنادر و دریانوردی، ایران اخیرا از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس یک محموله بنزین خریداری کرده که کشتی حامل این محموله، ظرفیتی ۵۰ هزار تنی داشته است؛ درواقع در صورت پر بودن مخازن این کشتی، حجم این محموله بنزین وارداتی تقریبا برابر با ۶۷ میلیون لیتر بوده است.

قیمت بنزین در فوب خلیج فارس هم‌اکنون حدود ۲۱ هزار تومان در هر لیتر است؛ در این صورت قیمت این محموله بالغ بر یک‌هزار و چهارصد میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/