زیمنس آلمان با وجود برنامه خروج از روسیه به خدمات نورد استریم ادامه می‌دهد

مدیرعامل شرکت زیمنس انرژی آلمان اعلام کرد که این شرکت ممکن است به خدمات خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۱ روسیه با وجود برنامه‌ریزی برای توقف عملیات در این کشور در سال جاری میلادی ادامه دهد.

به گزارش رصد انرژی ، کریستین بروخ، مدیرعامل شرکت زیمنس انرژی آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت ممکن است به خدمات خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۱ روسیه با وجود برنامه‌ریزی برای توقف عملیات در این کشور در سال جاری میلادی ادامه دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از وی نوشت: ما می‌توانیم برخی از عملیات‌های موجود در روسیه مانند سرویس‌دهی تجهیزات نورد استریم ۱ را برای اطمینان از عرضه گاز پایدار به اروپا ادامه دهیم.

زیمنس مسئولیت نگهداری توربین های ایستگاه کمپرسور پورتووایا برای نورد استریم ۱ را بر عهده دارد و در حال حاضر در حال بازگرداندن یکی از قطعات به روسیه پس از تعمیرات است.

البته چند هفته‌ای است که تحویل این تجهیزات به دلیل تحریم ها به تعویق افتاده است. این توربین ابتدا در کانادا تحت تعمیرات قرار گرفت و پس از مدتی وارد آلمان شد ولی هنوز مجوز خروج از این کشور را دریافت نکرده است.

بروخ همچنین روز دوشنبه هشدار داد که انتظار می‌رود شرکت وی به دلیل خروج برنامه‌ریزی شده از روسیه، زیان خالصی عمیق‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، متحمل شود.

بر اساس بیانیه ای که این شرکت در روز دوشنبه منتشر کرد، زیمنس قصد دارد پاییز امسال خروج خود را از روسیه تکمیل کند.

در این بیانیه آمده است: زیمنس انرژی تغییر ساختار تجارت خود را در روسیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ (آوریل – ژوئن) آغاز کرد. پیش بینی می شود این (تغییرات) تا پایان سال مالی جاری تکمیل شود.

انتهای پیام/ راشاتودی