صندوق بازنشستگی صنعت نفت از منظر حقوقی، مالی و اداری مستقل است

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت گفت: این صندوق بر اساس اساسنامه‌اش کاملاً غیردولتی بوده و ازنظر حقوقی، مالی و اداری مستقل از بخش‌های دولتی عمل می‌کند.

به گزارش رصد انرژی ، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در نخستین نشست هم‌اندیشی نظام حسابرسی داخلی گروه اقتصادی صندوق بازنشستگی صنعت نفت با تبریک فرارسیدن ماه رجب و خیرمقدم به مسئولان و مدیران سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان حسابرسی داخلی گروه اقتصادی صندوق‌ها گفت: این نشست با پیشنهاد سازمان بازرسی به‌منظور همفکری و ارتباط بیشتر برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده برگزار شده است.  

وی با بیان این‌که امروز ما میراث‌دار شهدای انقلاب و به‌خصوص شهدای صنعت نفت در صندوق بازنشستگی صنعت نفت هستیم، افزود: برای رسیدن به قله‌های آبادانی در کشور و جایگاه واقعی به لحاظ اقتصادی باید گام‌های استواری بر داریم و از تلاش‌های شبانه‌روزی دریغ نکنیم.  

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر و توان علمی بالای کارکنان صنعت نفت در حوزه نفت و گاز اظهار کرد: روزی که وارد این صنعت شدم صفر تا صد توسعه آن به دست کارشناسان و مهندسان خارجی انجام می‌شد و ما همواره آرزو داشتیم روزی برسد که همه این کارها توسط جوانان سرزمین خودمان صورت گیرد، به برکت انقلاب اسلامی و در شرایط محدودیت‌های تحریم، توانسته‌ایم در بخش بزرگی از این صنعت به خودکفایی برسیم.

بیات با تأکید بر این‌که مدیران شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت همواره در معرض تصمیم‌ها و فعالیت‌های سخت قرار دارند، تصریح کرد: خدای متعال به هیچ‌کس تضمین نداده که در مسیر خود به‌صورت همیشگی استوار بماند ازاین‌رو ما همیشه نیاز به نظارت بر رفتار و کردار خود داریم؛ بنابراین از همکاران خود در شرکت‌های زیر مجموعۀ صندوق تقاضا دارم کمال همکاری را با حسابرسان داخلی صندوق‌ها و سازمان داشته و همواره در مسیر همکاری با این عزیزان باشند.  

وی با بیان این‌که مدیران کمیته‌های حسابرسی و سایر مدیران صندوق بازنشستگی صنعت نفت باید شجاعانه و با علم و آگاهی پای کار باشند، اذعان کرد: این صندوق بر اساس اساسنامه‌اش کاملاً غیردولتی بوده و ازنظر حقوقی، مالی و اداری مستقل از بخش‌های دولتی عمل می‌کند.  

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با تأکید بر این‌که بر اساس اساسنامه صندوق، ما باید جهت حفظ و افزایش دارایی‌های آن تلاش کنیم، بیان کرد: درمجموع با احتساب خانواده‌های بازنشستگان و کارکنان شاغل بیش از یک‌میلیون نفر مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش یا حمایت این صندوق قرار دارند.

بیات، پایداری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت را از طریق تأمین منابع پایدار، از اهداف کلان این صندوق دانست.

انتهای پیام/