ضرورت تولید و استفاده بهینه از هیدروژن در فرآیند زنجیره ارزش پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اهمیت تولید و استفاده بهینه هیدورژن در فرآیند زنجیره ارزش تاکید و این محصول را یکی از محصولات راهبردی صنعت پتروشیمی خواند.

به گزارش رصد انرژی ، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نخستین نشست کمیته تخصصی سوخت نوین و تجدید پذیر صنعت پتروشیمی اظهار کرد: بیش از ۹۰ هزار تن هیدروژن در سال گذشته از سوی شرکت های پتروشیمی تولید و بخشی از آن در فرآیند ها و زنجیره ارزش مصرف شد.

شاهمیرزایی ادامه داد: با توجه به ارزش فراوان هیدروژن و تولید آن در کشور باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد.

وی افزود: همزمان با افزایش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی و اجرایی شدن طرح های PDH و BDH مقادیر تولید هیدروژن در کشور افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: باید خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی با هدف تولید محصولات نهایی به صورت پایدار تامین شود.

وی با اشاره به برنامه تولید پروپان، بوتان و متانول با هدف تکمیل زنجیره ارزش، خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در حوزه تولید، استفاده بهینه از تمامی ظرفیت های موجود در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر است.

شاهمیرزایی اظهار کرد: برگزاری نشست های تخصصی با هدف مصرف بهینه انرژی در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی می تواند سبب همگرایی و تعامل ارکان مختلف برای مدیریت مصرف می شود و برگزاری چنین نشست هایی حیاتی و ضروری است.

وی ادامه داد: نشست کمیته تخصص سوخت نوین و تجدید پذیر صنعت پتروشیمی نقطه عطفی برای صنعت پتروشیمی ها با رویکرد شناخت آینده است و مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هم اندیشی و همفکری تخصصی با صاحب نظران قدمی مهم و راهبردی را برداشته است.

شاهمیرزایی با اشاره به داخلی سازی دانش فنی و کاتالیست های مورد نیاز صنعت و تلاش برای بومی سازی کالاها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت پتروشیمی گفت: ساخت طرح GTPP اسلام آباد غرب نشان دهنده اعتماد به دانش و تخصص فعالان صنعت پتروشیمی ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با افتخار، اعتماد به نفس و عزمی ملی به سوی هدف راهبردی صنعت یعنی تکمیل زنجیره ارزش در حال حرکت هستیم.

انتهای پیام/