فرصت رشد ۲۵درصدی تولید نفت برای ونزوئلا

کاهش تحریم‌های نفتی ونزوئلا می‌تواند تولید این کشور را ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد؛ این کشور در حال حاضر ۸۰۰ هزار بشکه در روز تولید دارد.

به گزارش رصد انرژی ، تحلیلگران عقیده دارند اگر کاهش تحریم‌های نفتی ونزوئلا دائمی باشد، تولید نفت این کشور ۲۵ درصد نسبت به سطح فعلی افزایش پیدا می‌کند.

سطح فعلی تولید نفت ونزوئلا حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز تخمین زده می‌شود. کاهش تحریم‌های نفتی به این کشور آمریکای جنوبی که بزرگترین ذخایر نفت خام دنیا را در اختیار دارد اجازه می‌دهد تولید نفت خود را ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.
آمریکا در روز چهارشنبه پس از توافق دولت نیکولاس مادورو با گروه مخالف در مورد انتخابات سال آینده، تحریم‌های نفتی این کشور را برداشت.

آمریکا یک مجوز شش ماهه موقتی صادر کرده که طبق آن ونزوئلا اجازه معامله نفت و گاز خود را خواهد داشت. خزانه زاری آمریکا اعلام کرد اگر دولت مادورو به طرح انتخاباتی که در مورد آن توافق شده پایبند باشد، این مجوز تمدید خواهد شد.

طبق این مجوز که تا ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ اعتبار دارد، ونزوئلا اجازه تولید، فروش و اکتشاف نفت و گاز را خواهد داشت و می‌تواند کالاها و خدمات مربوط به آن را هم فراهم کند. این مجوز همچنین به سرمایه‌گذاری‌های جدید در نفت و گاز ونزوئلا و همچنین تحویل نفت و گاز به طلبکاران دولت این کشور هم اشاره دارد.

برداشته شدن این تحریم‌ها واردات نفت خام سنگین ونزوئلا را توسط آمریکا افزایش می‌دهد. قبل از روز چهارشنبه، شرکت شورون آمریکا تنها شرکت نفتی غربی بود که طبق مجوزی که دولت بایدن در سال گذشته صادر کرده بود می‌توانست میادین نفتی این کشور را مدیریت کرده و نفت خام آن را صادر کند.

افزایش تولید و صادرات نفت ونزوئلا می‌تواند به برطرف کردن کمبود عرضه جهانی نفت هم کمک کند.

انتهای پیام/ اویل پرایس