نروژ جای روسیه را به‌عنوان برترین عرضه‌کننده گاز به آلمان گرفت

آژانس شبکه‌ فدرال آلمان اعلام کرد نروژ ۳۳ درصد از واردات گاز این کشور را در سال گذشته میلادی برعهده داشته و پس‌از آن روسیه قرار دارد که سهم آن تا ۲۲ درصد پایین آمده‌است.

به گزارش رصد انرژی ، آژانس شبکه‌ فدرال آلمان در روز جمعه اعلام کرد نروژ بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گاز طبیعی به این کشور در ۲۰۲۲ بوده و جای روسیه را گرفته است‌. کل واردات گاز آلمان در سال گذشته میلادی ۱۲٫۳ درصد نسبت‌به ۲۰۲۱ کاهش داشت.

 این آژانس اعلام کرد نروژ ۳۳ درصد از واردات گاز آلمان را در سال گذشته میلادی برعهده داشته و پس‌از آن روسیه قرار دارد که سهم آن تا ۲۲ درصد پایین آمده‌است. سهم روسیه از واردات گاز آلمان در ۲۰۲۱ برابر با ۵۲ درصد بود.

 روسیه در ماه ژوئن سال گذشته به‌تدریج عرضه گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم را کاهش داد و بعد در اوایل سپتامبر کاملاً آن را متوقف کرد. بهانه روسیه برای این اقدام ناتوانی در تعمیر توربین‌های گاز به‌خاطر تحریم‌های غرب بود.

 در اطلاعیه آژانس فدرال آلمان آمده‌است کمبود عرضه گاز روسیه تا حدی با واردات اضافی از هلند، بلژیک و نروژ جبران شده‌است. بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا همچنین گاز زیادی در ۲۰۲۲ ذخیره کرده که نتیجه‌ صرفه‌جویی مصرف‌کنندگان و محدودیت تولید صنعتی به‌خاطر افزایش قیمت‌ها بوده‌است.

 مصرف گاز طبیعی آلمان در ۲۰۲۲، ۱۴ درصد نسبت‌به متوسط ۴ سال گذشته کاهش یافت و تقاضای صنعتی ۱۵ درصد پایین آمد. مصرف گاز صنعتی آلمان در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی ۲۳ درصد کاهش یافت و مصرف مشتریان خصوصی و کسب‌وکارها ۲۱ درصد پایین‌تر از متوسط سال‌های گذشته بود.

 انتهای پیام/ اویل پرایس