میدان فراموش شده “آرش” / آقای وزیر وعده آغاز توسعه “آرش”چه شد؟

وزیر نفت که دو سال پیش از آغاز عملیات حفاری در میدان مشترک آرش با عبارت "به‌زودی" خبر داده بود، امروز درحالی از تعیین تکلیف تمامی میادین مشترک خبر می‌دهد که به‌نظر می رسد میدان آرش را از قلم انداخته است.

به گزارش رصد انرژی ، جواد اوجی، وزیر نفت در اظهارات اخیر خود به مراتب اعلام کرده که تکلیف توسعه تمام میادین مشترک در دولت سیزدهم روشن شده و میدانی نداریم که توسعه آن تعیین تکلیف نشده باشد.

به‌نظر می‌رسد وزیر نفت میدان مهم مشترک آرش را از قلم انداخته و در حالی دولت سیزدهم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که تکلیف توسعه این میدان همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار مطلبی اعلام کرد مطالعات جامع میدان مشترک آرش با حفاری چاه اکتشافی و انجام لرزه‌نگاری تکمیل شده است و به‌زودی با نصب جکت (پایه) عملیات حفاری در این میدان آغاز خواهد شد. گرچه ما مایل به مذاکره و همکاری برای توسعه میدان‌های مشترک هستیم اقدامات یکجانبه، مانع طرح مذکور نخواهد گردید.”

این عبارت “به‌زودی” آقای وزیر، با گذشت ۲ سال از این تاریخ هنوز به موعد خود نرسیده؛ این درحالی است که کویت و عربستان، بدون توجه به سهم ایران و با هدف از بین بردن و نادیده گرفتن حق ایران، درحال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مشترک برای برداشت از این میدان گازی هستند.

بیشتر بخوانید:

میدان مشترک آرش ؛ وقاحت حاشیه‌نشینان خلیج فارس یا دیپلماسی ضعیف ایران؟

انتهای پیام/