نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بازنگری می‌شود

فردا جلسه‌ای اضطراری در خصوص نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی برگزار خواهد شد و پیگیری های رصد انرژی از مجموعه دولت و مجلس شورای اسلامی،‌ حاکی از این است که در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بازنگری صورت می‌گیرد.

به گزارش رصد انرژی ، بعد از انتقادهای متعدد فعالان صنعت پتروشیمی به نرخ خوراک گاز و سوخت واحدهای پتروشیمی که بر اساس مصوبه دولت در سال جاری افزایش یافته بود و همینطور برگزاری جلسات کارشناسی در خصوص نتایج اعمال این نرخ و احتمال تعطیلی واحدهای پتروشیمی به خصوص تولیدکنندگان متانول و اوره، بحث بازنگری در مصوبه اخیر دولت به صورت جدی مطرح شده است.

امروز سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در این خصوص گفت : “وزارت اقتصاد با نرخ‌گذاری ثابت مخالف است و اعتقاد دارد باید مبنای نرخ‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها بر اساس فرمول باشد؛ مبنا بودن فرمول می‌تواند عاملی برای پیش‌بینی‌پذیر شدن بازارها برای فعالان اقتصادی باشد. پیشنهاد وزارت اقتصاد بر این مبناست که فرمول مبنایی برای ۳ سال و یا حتی تا پایان برنامه هفتم توسعه باشد تا سرمایه‌گذاران بتوانند بر مبنای آن فعالیت‌های خود را سامان دهند. فردا در این‌باره جلسه‌ای اضطراری در کمیسیون اقتصادی دولت برگزار خواهد شد.”

از اینرو، فردا جلسه‌ای اضطراری در خصوص نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی برگزار خواهد شد و پیگیری های رصد انرژی از مجموعه دولت و مجلس شورای اسلامی،‌ حاکی از این است که در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بازنگری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/