هشدار برای ۲هفته سیلابی در کشور

سخنگوی صنعت آب از احتمال بروز سیل و طغیان رودخانه های کشور در دو هفته اول فروردین خبر داد و شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز احتمال بروز سیلاب در استان تهران را جدی اعلام کرد.

به گزارش رصد انرژی ، وقوع بارش‌های رگباری، بیش از نرمال و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی از نقاط کشور، هشداری است که در دو هفته ابتدایی فروردین‌ماه باید جدی گرفته شود.

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب در این خصوص گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی صورت گرفته توسط مراجع ملی و بین المللی، سامانه های بارشی در طول دو هفته اول سال جدید در سطح کشور فعال خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت این سامانه های بارشی در برخی مناطق کشور بصورت رگباری خواهد بود و بروز سیل و طغیان رودخانه ها را به همراه خواهد داشت لذا از هموطنان عزیز بویژه مسافران نوروزی که احتمال اتراق در چادر و فضای باز دارند، تقاضا می شود به هشدارها و توصیه های ایمنی توجه نموده و مراقبت های لازم را بعمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه این عزیزان نگردد.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: در همین راستا توصیه می شود از اتراق در مناطق پست و کم ارتفاع و در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها جدا خودداری شود و در شرایط وقوع بارش به مناطق ایمن نقل مکان نمایند.

همچنین طبق اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای تهران، با توجه به شرایط بارشی در فصل بهار، امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در سطح حوضه‌های آبریز، رودخانه‌ها و مسیل های استان تهران دور از ذهن نیست، به همین منظور گردشگران که در این روزها قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل های اطراف تهران را دارند، باید نسبت به هشدارهایی که توسط سازمان‌های مربوطه اعلام می‌شود توجه جدی داشته باشند.

توقف و نصب نکردن چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌ها و مسیل های خشک، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و نیز مراقبت در کنار جریان سیلاب برای مشاهده یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدارهای مسوولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی گردشگران قرار بگیرد.

لازم به ذکر است، شرکت آب منطقه ای تهران، در ایام نوروز در کنار سایر ارگان های مرتبط برای مهار ‏سیلاب در حالت آماده باش است و رصد و پایش رودخانه های ‏استان تهران توسط اکیپ های گشت و بازرسی امورهای منابع آب تابعه و اطلاع رسانی های مکرر این ‏شرکت به منظور آگاه سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

گفتنی است، هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب در استان تهران کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است. در ضمن بنرهای هشدار سیل در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های ورودی مکان‌های گردشگری نیز توسط این شرکت نصب شده است که شهروندان باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/