پهلودهی نفتکش افرامکس در شرایط طوفانی

رئیس پایانه نفتی خارک گفت: در شرایط سخت طوفانی و مواج بودن خلیج فارس نفتکش افرامکس در پایانه نفتی جزیره خارک پهلودهی شد.

به گزارش رصد انرژی ، سیدمحمدجواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک بر اهمیت پایانه نفتی خارک به‌عنوان پایانه پشتیبان در فرآیند ذخیره‌سازی و صادرات نفت‌خام کشور و کمک در تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز کشور تأکید کرد و گفت: زیرساخت‌های اصلی این پایانه شامل پهلوگاه‌ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره‌سازی و سامانه‌های اندازه‌گیری است که به‌روز بودن، چابکی و آمادگی پایانه در انجام مأموریت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به پهلودهی نفتکش افرامکس در پایانه خارک در شرایط سخت طوفانی و متلاطم بودن خلیج‌فارس افزود: عملیات پهلودهی و بستن نفتکش پهن‌پیکر با تأکید مدیرعامل شرکت و در شرایط سخت و با وجود طوفان و باد شدید در خلیج فارس، با هدف شتاب در صادرات نفت خام و جلوگیری از خسارت ناشی از تأخیر زمان بارگیری، همچنین پشتیبانی از فرآیند تولید نفت و گاز کشور در پایانه نفتی خارک با موفقیت انجام شد.

رئیس پایانه نفتی خارک افزود: پهلودهی نفتکش یادشده در مدت یک‌ونیم ساعت با رعایت استانداردهای اچ‌اس‌ئی و ضریب ایمنی بالا با موفقیت انجام شد، این در حالی بود که سرعت باد ۲۵ گره از جهت جنوب و جنوب شرقی و ارتفاع موج نیز ۶ تا ۷ فوت بود که با تلاش ابراهیم گاموری، رئیس عملیات دریایی و کارکنان تلاشگر اداره‌های عملیاتی پایانه انجام شد.

موسوی رمز موفقیت این عملیات را روحیه جانفشانی، تعهد، تجربه و مسئولیت‌پذیری کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران خواند و گفت: در این عملیات از عوامل طبیعی، وجود باد شدید و ارتفاع بالای امواج دریا به‌عنوان نیروهای کمکی برای پهلودهی نفتکش استفاده کردیم و عملیات با سه یدک‌کش و طناب بلند و بدون استفاده از یدک کش alongside انجام شد.

انتهای پیام/