ارتقای کیفیت روغن‌پایه تولیدی نفت سپاهان در سال ۱۴۰۳

پیشرفت اجرای پروژه FRW شرکت نفت سپاهان از مرز ۹۰درصد گذشته و یکی از پروژه‌های مهم صنعت روانکار کشور است که در سال ۱۴۰۳ به‌بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش رصد انرژی ، شرکت نفت سپاهان که از شرکت‌های اصلی تولید روانکار در ایران و خاورمیانه است، ۳۳درصد از سهم بازار روانکار را در کشور به‌خود اختصاص داده و از معدود شرکت‌هایی است با ظرفیت اسمی و کامل، به تولید محصول می‌پردازد.

تولید و فروش روغن پایه از محصولات این شرکت، هم برای رفع نیاز داخلی و هم صادرات به بازارهای جهانی، نقش پررنگی در بازار روانکار دارد.

اگرچه کیفیت تولید این محصول، کیفیت قابل توجهی است، اما با اجرای پروژه Fully Refined Wax (FRW) شرکت نفت سپاهان، کیفیت روغن پایه تولیدی این شرکت بیش از پیش افزایش می‌یابد.

هدف از اجرای این پروژه تبدیل محصول فعلی Slack Wax به Fully Refined Wax  با ارزش افزوده بالا همزمان با افزایش کیفی روغن پایه تولیدی به لحاظ شاخصPour Point  است.

در این پروژه تغییراتی در واحد وکس زدایی پالایشگاه به‌گونه‌ای انجام خواهد شد که در عین حفظ ظرفیت تولید فعلی، مقدار روغن موجود در وکس تولیدی تا حدود نیم‌درصد کاهش یافته و همچنین کیفیت روغن پایه افزایش خواهد یافت.

پس از اجرای این پروژه، یک محصول دیگر به نام پارافین مایع به محصولات نفت سپاهان افزوده خواهد شد. درحال حاضر پیشرفت اجرای این پروژه از مرز ۹۰درصد گذشته و یکی از پروژه‌های مهم صنعت روانکار کشور است که در سال ۱۴۰۳ به‌بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/