اوجی: صهیونیست‌ها فقط توانستند به چند شاخه لوله آسیب بزنند

وزیر نفت گفت: بعد دو ساعت از انفجار خطوط گازی، همکاران ما مشغول کار شدند و خطوط در حال بهره‌برداری است؛ این توطئه کار رژیم صهیونیستی است که به نتیجه هم نرسید و فقط توانستند به چند شاخه لوله آسیب بزنند.

به گزارش رصد انرژی ، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دشمن قصد داشت بخش گاز خانگی مردم را دچار چالش کند که  الحمدلله آمادگی کاملی داشتیم و این کار خبیثانه‌ی دشمن بدون اینکه اتفاقی در شهرها و روستاها رخ دهد، خنثی و خطوط گازرسانی سریعا ترمیم شدند.

وی افزود: بعد از دو ساعت از انفجار، همکاران ما مشغول کار شدند و خطوط در حال بهره‌برداری است؛ این توطئه  کار اسرائیل غاصب بود که به نتیجه نرسید و فقط به چند شاخه لوله آسیب زدند؛ هم اکنون این توطئه خنثی شده است.

وزیر نفت هم‌چنین در پاسخ به سوالی درخصوص خط لوله گاز برای صادرات به پاکستان عنوان کرد: خط لوله هفتم از عسلویه تا چابهار کشیده شده و بخشی از این گاز برای صادرات است. خط لوله ۵۶ اینچ است که روزانه ۱۲۰ میلیون متر مکعب گاز را انتقال می‌دهد که بخشی از آن برای صادارت به پاکستان است.

اوجی اظهار داشت: این قراداد ۱۰ سال پیش امضا شده ولی به دلیل تحریم‌ها، طرف پاکستانی اجرا نکرده و در دولت قبل هم کوتاهی‌هایی شده اما الان مذاکراتی با پاکستان انجام شده و آنها علاقمند به احیای این طرح هستند که ما هم آمادگی داریم. وقتی پاکستان عملیات اجرایی خود را شروع کند ما هم اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/