تمرکز بر بازارسازی و بازاریابی محصولات پتروشیمی در ۱۴۰۳
به گزارش رصد انرژی ، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نخستین جلسه شورای مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به تاکید و فرمان مقام معظم رهبری و نیز رئیس جمهوری برای هدف گذاری جهش تولید در سال جاری، اولویت فعالیت ها و راهبرد صنعت پتروشیمی افزایش ظرفیت های تولید است.
معاون وزیر نفت به مدیریت های برنامه ریزی و توسعه، سرمایه گذاری، طرح ها و به ویژه مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ماموریت داد تا برنامه های راهبردی خود را در جهت تحقق شعار سال تبیین، عملیاتی و اجرایی کنند.
شاهمیرزایی با تاکید بر اینکه مدیریت تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی امسال در خط مقدم فعالیت های صنعت پتروشیمی است، تصریح کرد: مدیریت طرح ها با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی باید در جهت رفع نیازهای طرح های پتروشیمی در حوزه تامین کالاها با استفاده از توان داخلی اهتمام جدی داشته باشند.
معاون وزیر نفت، تولید و جهش در صنعت پتروشیمی را یک فرضیه خواند و تصریح کرد: امسال باید سال بلوغ و متنوع سازی سبد تولید محصولات و کاتالیست های مورد نیاز صنعت باشد و در این مسیر تکلیف شرکت ها و هلدینگ های پتروشیمی همکاری و یکپارچگی در اجرای راهبردهای توسعه است.
شاهمیرزایی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری درباره استفاده از تجارب و دانش نخبگان و خبرگان و متخصصان کشور، افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهوری برای توسعه دریا محور، باید مدیریت طرح ها و مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی همزمان با ایجاد زیر ساخت های لازم، روند توسعه اسکله ها و بنادر صادراتی محصولات پتروشیمی را تسریع کنند.
شاهمیرزایی تصریح کرد: همکاری و تعامل بسیار خوبی با هلدینگ های پتروشیمی وجود دارد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان نماینده حاکمیت در موارد مختلف همگرایی مطلوبی را در صنعت پتروشیمی ایجاد کرده است.
وی با بیان این که باید زمینه حضور فعال سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی تسهیل شود، گفت: مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید ضمن بررسی راهکارهای رفع موانع و چالش های موجود در مسیر جذب سرمایه گذاری در صنعت، بسته های کوچک و متنوع سرمایه گذاری در این صنعت را جهت مشارکت های مردمی تعریف کند.
معاون وزیر نفت افزود: رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف انرژی در صنعت باید مورد توجه شرکت های پتروشیمی قرار گیرد و در این راستا مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمام ظرفیت های خود برای تحقق این هدف استفاده کنند.
وی ادامه داد: بازارسازی و بازاریابی محصولات پتروشیمی سیاست و راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و امسال در بخش حاکمیتی باید به بازارسازی و بازاریابی با هدف اعتماد سازی بطور جدی توجه شود.
شاهمیرزایی به نقش مهم مدیریت صنایع پایین دستی پتروشیمی در تکمیل زنجیره ارزش اشاره و گفت: تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی در واحد های پایین دستی سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغال زایی مطلوبی را در کشور ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: تامین خوراک مجتمع ها با هدف جهش تولید در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و مدیریت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اقدام های لازم را با استفاده از تمام ظرفیت های موجود معمول کنند.
شاهمیرزایی خاطر نشان کرد: استفاده از رسانه ها و ظرفیت و قدرت رسانه با هدف ارتقای فرهنگ سازمانی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود و رسانه می تواند تلاش های کارگزاران و تلاشگران مولد و تراز را اطلاع رسانی کند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0