سالانه ۶۰۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب در کشور ایجاد می‌شود

مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: سالانه 600 هزار انشعاب غیرمجاز در کشور ایجاد می‌شود و فقط در سال 1401 حدود 100 هزار انشعاب شناسایی و برطرف شد.

به گزارش رصد انرژی ، علی سیدزاده، مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ برای توسعه شبکه فاضلاب تهران ۷۵٫۹ کیلومتر احداث و توسعه شبکه انجام شده است.

وی افزود: ۴٫۵ کیلومتر شبکه فاضلاب بازسازی شده و حجم فاضلاب تصفیه شده ۲۹۹٫۷۲۷٫۰۰۰(۳۰۰ میلیون متر مکعب) می باشد.

سیدزاده خاطرنشان کرد: برای تکمیل طرح جامع فاضلاب تهران ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و در حال حاضر ۶۷ درصد جمعیت تهران به شبکه فاضلاب متصل شده‌اند.

 مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: افق این طرح سال ۱۴۱۰ است و تاکنون ۸۸٫۶ درصد از شهر تهران لوله گذاری شده است و ۷۸ درصد تونل خط انتقال احداث شده است.

وی ادامه داد: ۵۶ درصد  تصفیه خانه ها تکمیل شده و متوسط پیشرفت وزنی این طرح ۷۱٫۸ درصد است.

سیدزاده با بیان اینکه متوسط آب بدون درآمد در کشور ۳۱٫۵ درصد است، گفت: متوسط هدررفت واقعی آب در ایران ۱۵٫۷ درصد است.

وی افزود: سالانه ۶۰۰ هزار انشعاب غیرمجاز در کشور ایجاد می‌شود و فقط در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ هزار انشعاب شناسایی و برطرف شد.

 مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور دلیل ایجاد انشعابات غیرمجاز را مباحث اقتصادی و اجتماعی برشمرد و گفت: بیشترین انشعابات غیرمجاز مربوط به دو استان خوزستان و خراسان رضوی است و شهرهای اهواز و حاشیه شهر مشهد، بیشترین میزان انشعابات غیرمجاز را دارند.

انتهای پیام/