علت غیرحضوری شدن نشست اوپک پلاس چه بود؟

امروز سی‌وششمین نشست اوپک‌پلاس، پنجاه‌ویکمین نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس (JMMC) و یکصدوهفتادوهشتمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش رصد انرژی ، امروز سی‌وششمین نشست اوپک‌پلاس و پنجاه‌ویکمین نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس (JMMC) به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود.

این نشست‌ها ابتدا قرار بود پیش از نشست وزارتی اوپک‌پلاس در دبیرخانه اوپک در وین در تاریخ چهارم آذرماه (۲۵ نوامبر) برگزار شود اما عدم اعطای ویزا به نمایندگان کشور روسیه برای حضور در اتریش، برگزاری آنها را با چالش‌هایی مواجه کرد. روسیه بعد از اینکه ویزای حضور نمایندگانش در اتریش صادر نشد، شرط کرد که باید این نشست‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود که با توجه به نقش روسیه در پیش‌برد اهداق اوپک پلاس، نظر روسیه برای اعضا، فصل‌الخساب شد.

امروز سی‌وششمین نشست اوپک‌پلاس، پنجاه‌ویکمین نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس (JMMC) و یکصدوهفتادوهشتمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک به صورت آنلاین برگزار می‌شود و جواد اوجی، وزیر نفت ایران نیز از ساختمان اصلی این وزارتخانه در تهران، در این نشست حضور خواهد یافت.

درواقع عدم حضور روسیه در وین و شرط این کشور برای برگزاری غیرحضوری این نشست‌ها، نشست عادی اوپک را نیز تحت تأثیر قرار داد و علاوه بر تحمیل تعویق چند روزه، این نشست را نیز غیرحضوری کرد.

انتهای پیام/