معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با رصد انرژی:

مذاکرات با ترکمنستان برای واردات گاز ادامه دارد/ بهینه‌سازی مصرف گاز متحول می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از ادامه مذاکرات با ترکمنستان برای واردات گاز خبر داد و گفت: مذاکرات با این کشور برای واردات گاز ادامه دارد؛ در نظر داریم قراردادی در این زمینه به امضا برسانیم که در خصوص جزئیات آن در حال مذاکره هستیم.

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با رصد انرژی اظهار داشت: سوآپ گاز ترکمنستان به دلیل عدم توافق این کشور با آذربایجان متوقف شد و مذاکرات این دو کشور برای برقراری مجدد سوآپ گاز به نتیجه نرسید.

معاون وزیر نفت در پاسخ به اینکه “نتیجه مذاکراتی که ایران از خردادماه برای واردات گاز از ترکمنستان آغاز کرده بود چه شد”، گفت: مذاکرات با این کشور برای واردات گاز ادامه دارد؛ در نظر داریم قراردادی در این زمینه به امضا برسانیم که در خصوص جزئیات آن در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: در کنار اقداماتی که در بخش افزایش تولید توسط شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است، بحث مدیریت عرضه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که در این زمینه با آغاز عرضه گواهی‌های صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی، بحث بهینه‌سازی مصرف گاز متحول خواهد شد و بستری فراهم شده که با جذب سرمایه‌گذاران بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، طرح‌های متنوعی را در بخش بهینه‌سازی مصرف گاز در کشور پیاده‌سازی کنیم.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز تضمین می‌کند که این گواهی را صادر کرده و در بورس انرژی به فروش برسد و حتی در شرایط اوج مصرف نیز اگر گواهی صرفه‌جویی انرژی در دست باشد، گاز تحویل سرمایه‌گذار می‌شود؛ از اینرو تأمین مالی طرح‌های بهینه‌سازی مصرف از طریق این گواهی‌ها بسیار مطمئن خواهد بود.

انتهای پیام/