چند روز تا بازگشت بنزین سوپر فاصله داریم؟

درحالی که ماه‌هاست در کشور چیزی به اسم بنزین سوپر وجود خارجی ندارد، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، دلیل نبود بنزین سوپر را تعمیرات پالایشگاهی اعلام کرده و وعده داده که بنزین سوپر در روزهای آینده دوباره توزیع می‌شود.

به گزارش رصد انرژی ، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امروز در گفت‌وگویی که با ایسنا داشته در خصوص بنزین سوپر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل توزیع بنزین سوپر طی روزهای آینده برطرف می‌شود، اما مشکل اساسی مصرف بالای بنزین در کشور است چراکه اکنون تراز تولید و مصرف منفی شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون روزانه ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین مصرف شده و تراز تولید و مصرف منفی شده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه علت نبود بنزین سوپر تعمیرات پالایشگاه‌های کشور بود در صورتی که مصرف کنترل شود این موضوع نیز حل خواهد شد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های تعمیرات اساسی و اضطراری در دو پالایشگاه امام خمینی شازند و اصفهان، موجب توقف تولید بنزین سوپر شد که با اجرای تمهیداتی می‌توان روند را مانند سابق کرد.

سالاری با بیان اینکه کیفیت بنزین توزیعی استاندارد است و مشکلی از این بابت وجود ندارد، گفت : تمهیدات لازم برای توزیع بنزین با کیفیت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش اظهار کرد: تقاضای ما از همه مردم کنترل مصرف و مدیریت در این حوزه است تا بتوانیم ناترازی موجود را جبران کنیم.

بر اساس صحبت‌های امروز معاون وزیر نفت، باید در آینده‌ای نزدیک که سالاری از آن با عنوان “روزهای آینده” یاد کرده، شاهد عرضه دوباره بنزین سوپر در کشور باشیم، این درحالی است که بررسی “رصد انرژی” از وضعیت تأمین و توزیع بنزین کشور نشان می‌دهد، عدم توزیع بنزین سوپر، ناشی از بلندینگ بنزین تولیدی با اکتان بالا، با بنزین تولیدی با اکتان پایین و دیگر مشتقات نفتی، به منظور افزایش کمیت بنزین تولیدی کشور به منظور جبران ناترازی بنزین است و بعید به نظر می‌رسد وعده “روزهای آینده” مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در مدت زمان کوتاهی محقق شود.

انتهای پیام/